اخبار مرتبط

    تدوین نقشه راه توسعه فناوری با هدف ارتقای همه ابعاد کارکردی نظام نوآوری فناوری
    تاریخ ایجاد خبر : 1403/3/8
    ساعت ایجاد خبر : 13:50
    شماره خبر : 3534
    دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخته پیشرفته گفت: هدف ما تعیین اولویت‌های کاری ستاد و مشارکت فعال در تدوین نقشه راه توسعه فناوری با هدف ارتقای همه ابعاد کارکردی نظام نوآوری فناوری، توسعه فناوری‌های نوظهور و تحول آفرین اولویت‌دار است.

    مصطفی میلانی روز دوشنبه در نشست تخصصی با شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اظهار کرد: تلاش ما تقویت و تعامل با پارک‌ها است تا در حوزه توسعه فناوری شاهد پیشرفت چشمگیری داشته باشیم. 

    وی گفت: رصد و شناسایی ظرفیت‌ها و چالش‌های توسعه فناوری در داخل کشور و جایگاه آن در آینده در تعامل با بازیگران مختلف این حوزه و با بهره‌گیری از نتایج مطالعات آینده نگاری فناوری است. 

    میلانی خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن ظرفیت داخلی زیست بوم نوآوری و با توجه به ظرفیت همکاری‌های فناورانه بین المللی، هدف از حضور در بین شرکت‌های پارک علم و فناوری، حمایت هدفمند از توسعه زیرساخت‌های تحقیق و توسعه فناوری‌های اولویت‌دار با شناسایی و شبکه سازی زیرساخت‌های آزمایشگاهی، ساخت، تامین تجهیزات و مواد و برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات مرتبط برای رفع کمبودها، حمایت از برنامه شتاب‌دهی مرکز نوآوری تخصصی است.

    وی در خصوص هدف ستاد در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، عنوان کرد: ایجاد مشروعیت در نهادهای سیاست‌گذار به منظور اتخاذ سیاست‌های مناسب برای توسعه فناوری در کشور مطرح شده و ما تمام اهتمام خود را برای پیشبرد اهداف به کار گرفته‌ایم.