اخبار مرتبط

    پارک علم و فناوری يكي از اركان مهم شكل گيري و توسعه اقتصاد دانش بنيان است
    تاریخ ایجاد خبر : 1403/4/9
    ساعت ایجاد خبر : 14:33
    شماره خبر : 3563
    دکتر موسی خلیل الهی، ریاست کل دادگستری استان آذربایجان شرقی به همراه هيئت همراه از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بازدید کرد و مسائل و مشکلات حقوقي اين شركت را از نزديك مورد بررسی قرار داد.

    به گزارش روابط عمومي پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی، ریاست کل دادگستری استان آذربایجان شرقی  به همراه بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و هئیت همراه ضمن بازدید و ارزیابی عملکرد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، با شرکت های مستقر در پارک دیدار و گفت‌وگو کرد. 


     در ابتدا دکتر جعفری راد، رئیس پارک علم و فناوری گزارش عملکرد  پارک در دولت سیزدهم را رائه داد و گفت:  پارک و علم فناوری استان جزء 6 پارک سطح یک کشور در کل کشور است و بعد از شهرک علمی تحقیقات اصفهان، پارک علم و فناوری استان در رتبه دوم از نظر بودجه قرار دارد.

     دکتر جعفری‌راد ادامه داد: میزان صادرات در سال گذشته 13 میلیون دلار بود که مجموع صادرات سه سال 25.2 میلیون دلار بود و میزان بودجه مصوب 728.541 میلیون ریال بود. 

    رئیس پارک و علم و فناوری بیان داشت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان 362 شرکت است که رشد 235 درصدی داشته است.

     جعفری‌راد با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی غنی از نعمت‌های الهی است و به عبارتی جدول مندلیف در این استان قرار دارد، اظهار داشت:  27 درصد شرکت‌های مستقر در پارک در حوزه قطعه‌سازی فعالیت می‌کنند.
    وی تاکید کرد: برنامه پارک علم و فناوری برای حفظ و نگهداشت نخبگان، تبیین برنامه های تسهیلات مالی و زیر ساخت ها می‌باشد. به نحوی که هم اکنون تسهیلات تبصره 16 و 18 و کمک های صادراتی  پارک علم و فناوری برای نخبگان عامل موثری برای نگهداشت این سرمایه های علمی شده و حتی مهاجرت معکوس از کشورهایی نظیر کانادا به ایران داشتیم. 

     
     رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ضمن تبریک اعیاد و همچنین هفته قوه قضاییه، به عملکرد 2 ساله پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: عملکرد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی قابل تحسین بوده و این افتخاری بزرگی برای اکو سیستم فناوری محسوب میشود. 

    رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی همچنین عنوان داشت: شناسايي و جذب نخبگان مهارتي، ترويج فرهنگ نوآوري و ارائه محصولات متناسب با بازار داخلي، ايجاد امكانات براي ارتباط با نخبگان، برگزاري دوره هاي كارآفريني، شناسايي و معرفي ايده هاي نخبگان و تامين فضاي كار براي شرکت های، از مسائلی بود که پارک علم و فناوری اذربایجان شرقی تا کنون به بهترین  نحو به انجام رسانده است. 
     
    وی ادامه داد: آذربایجان شرقی، نیروی تخصصی با توان بالایی دارد که گاها نیازمند حمایت و هدایت به مسیر تولید و صادرات است که هموار کردن این مسیر را پارک علم و فناوری بر عهده گرفته است.
     
    خلیل الهی گفت: رویکرد دولت مردمی سیزدهم افزایش شرکت های دانش بنیان در کشور بود و برای تحقق این مهم بی‌شک از تمام ظرفیت ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده کرده بودند و تلاش خواهیم کرد این مسیر ادامه داشته و هموارتر گردد.
     
    وی در پایان بیان کرد: پارک آذربایجان شرقی با هدف بسترسازي براي توليد ثروت از طريق علم و فناوري تاسيس شده است؛ اين نهاد به عنوان يكي از اركان مهم شكل گيري و توسعه اقتصاد دانش بنيان است و قوه قضائیه در راستای حل مشکلات تولید، صادرات محصولات فناوران و شرکت های دانش بنیان، حامی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی است.  
     
    گفتنی است؛ بازدید مذکور جهت رفع موانع موجود برای فعالیت سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی بوده است و همچنین مشکلات موجود در پیش‌روی کارگاه‌های تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.