اخبار مرتبط

    افتتاح اولين مركز نوآوري قطعه سازي و ماشين آلات پيشرفته با رويكرد انرژي در آذربايجان شرقي
    تاریخ ایجاد خبر : 1403/5/3
    ساعت ایجاد خبر : 16:7
    شماره خبر : 3568
    رئيس پارك علم و فناوري آذربايجان شرقي خبر داد: در راستاي زنجیره ارزش راهبردی قطعه سازی و ماشین آلات پیشرفته، مركز نوآوري و قطعه سازي در زمينه انرژي با همكاري جهاد دانشگاهي تبريز، به عنوان اولين مركز نوآوري انرژي كشور، در جهاد دانشگاهي افتتاح مي‌گردد.

    وي در ادامه گفت: مركز نوآوري روز چهارشنبه با حضور مسئولين كشوري و استاني به ميزباني جهاد دانشگاهي افتتاح ميگردد.

    دكتر جعفري راد با بیان این‌که نوآوری و توانمندی طراحی، مهم‌ترین مولفه برای تبدیل صنعت قطعه سازي آذربايجان شرقي به یک صنعت پویا است، ادامه داد: مرز باریک میان کارخانه‌داری و صاحب صنعت بودن، توانمندی طراحی، ماشین‌سازی، بهینه‌سازی و توسعه است.

    وي گفت: پيشرفت در زمينه صنعت قطعه سازي صرفا با گشودن درها به روی نوآوری و استقبال از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها به دست می‌آید.

    دكتر جعفري راد خاطر نشان كرد: اکنون توانایی تولید بخش قابل توجهی از قطعات و نرم‌افزارهای خودرویی در شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی وجود دارد و صنایع باید بازار بزرگ و بالقوه خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند تا ضمن برخورداری از یک صنعت پویا، اقتصاد نوآور و طراح، جایگزین اقتصاد وارداتي شود.

    رئيس پارك علم و فناوري آذربايجان شرقي با تاکید بر این که آذربايجان شرقي به عنوان قطب صنعتي با برخورداری از تاریخ طولانی و فرهنگی غنی باید صاحب صنعت بومی باشد، بیان کرد: فرهنگ تکیه به مونتاژ و واردات صرف، چالش‌های بسیاری را برای صنایع به وجود آورده است، اما امید است با ایجاد مراکز نوآوری و هموار شدن راه ورود خلاقیت، صاحب صنعت بومی خود و صادرات آن شویم.