اخبار مرتبط

    ارائه گزارش عملکرد رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در جلسه نظارت ستادی استاندار از پارک
    تاریخ ایجاد خبر : 1402/12/21
    ساعت ایجاد خبر : 9:26
    شماره خبر : 3497
    دکتر سعید جعفری راد، رئیس پارک علم و فناوری اذربایجان شرقی، در بازدید نظارت ستادی استاندار اذربایجان شرقی از پارک علم و فناوری پزارشی از عملگرد و مشکلات پارک ارائه نمود.

     دکتر سعید جعفری راد، رئیس پارک علم و فناوری اذربایجان شرقی، در بازدید نظارت ستادی استاندار اذربایجان شرقی از پارک علم و فناوری  ضمن سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدمهدی باکری و همچنین آغاز ماه مبارک رمضان، از حضور دکتر مالک رحمتی، استاندار و هیئت همراه و نیز مدیران عامل شرکت های دانش بنیان در این مراسم قدردانی کرد.
     
    وی با ارائه گزارشی از عملکرد پارک علم و فناوری استان از شهریورماه ۱۴۰۱، رشد چشمگیر تعداد شرکت های دانش بنیان در استان را نقطه قوت فعالیت های گسترده این پارک دانست و گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان استان آذربایجان شرقی از ۱۹۵ عدد در نیمه اول سال ۱۴۰۱، به ۳۴۶ مورد در حال حاضر رسیده که رشدی ۸۰ درصدی را نشان می دهد. همچنین تعداد شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک از ۶۵ مورد در همین مدت به ۱۱۵ مورد با رشدی ۷۷ درصدی و تعداد پردیس های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری از ۱۹ مورد در همین مدت به ۲۷ مورد با رشدی ۴۰ درصدی رسیده است.
     
    دکتر جعفری راد، مبلغ بودجه ابلاغی به این پارک را ۳۳۸ میلیارد ریال در نیمه اول سال۱۴۰۱ برشمرد و افزود: این رقم در حال حاضر با رشدی ۱۰۰درصدی، به ۶۷۲ میلیاردریال رسیده است. همچنین میزان تسهیلات پرداختی به هر واحد فناور با رشدی ۲۰۰درصدی، از رقم ۱۵۷میلیون تومان در سال۱۴۰۱، به ۴۷۰ میلیون تومان فعلی به ازای هر واحد رسیده است. 

    وی سپس با اشاره به عناوین متعدد و مقام های کسب شده توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی طی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تصریح نمود: قرارگیری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در گروه یک به عنوان پارک علم و فناوری توسعه یافته در میان کلیه پارک های کشور؛ انتخاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان برترین پارک در حوزه تعاملات بین الملل در میان کلیه پارک های کشور؛ انتخاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان هاب تعاملات بین المللی فناورانه و نوآورانه با کشور ترکیه در میان کلیه پارک های کشور؛ کسب رتبه۲ کشور برای استان آذربایجان شرقی جهت توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری و رشد اقتصاد دانش بنیان؛ انتخاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان دبیرخانه وقف فناوری از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ کسب رتبه۱ کشور برای تکمیل سامانه جریان اقتصادی نوین (جان) از سوی وزارت علوم؛ و کسب رتبه۳ در حوزه تعاملات علمی بین المللی در میان کلیه پارک های کشور از سوی مرکز همکاری های علمی بین المللی برخی از این عناوین و مقام هاست.