جدیدترین تصاویر

اجرای کارخانه نوآوری پارک علم و فناوری در پارک باغشمال تبریز
تاریخ ایجاد خبر : 1403/3/19
ساعت ایجاد خبر : 8:24
شماره خبر : 3540
بازدید از محل کارخانه نوآوری پارک علم و فناوری با حضور دکتر اسدی فرد معاون توسعه دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر حاتمی، مشاور فناوری استانداری آذربایجان شرقی، دکتر جعفری راد، رییس پارک علم و فناوری و جمعی از کارشناسان صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، در راستای این بازدید، دکتر جعفری راد در تشریح این پروژه گفت: مکان مورد نظر برای راه اندازی کارخانه نوآوری،شامل هشت سوله از پارک باغشمال تبریز (ارتش) در نظر گرفته شده و یکی از مزایای این کارخانه در سطح شهر، نزدیک بودن به دانشگاه است که این امکان را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به خصوص بعد از مقطع دکترا، ارتباط خود را با دانشگاه قطع می‌کنند، می‌دهد تا  بتوانند ارتباط موثری با نوآوری داشته باشد.

وی گفت: پارک‌های علم‌وفناوری بستری هستند که در آن متخصصین حاذق و توانمند حضور دارند و آن را مدیریت می‌کنند و با گسترش دانش‌وفناوری در بین دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری، شرکت‌های خصوصی و... فرآیند رشد شرکت‌ها را از طریق مراکز رشد آسان می‌کنند تا همواره بتوانند در راستای رقابت میان شرکت‌ها، ثروت جامعه را نیز افزایش داده و به اقتصاد کشورکمک کنند.

دکتر جعفری راد ادامه داد: از طرفی کارخانه‌های نوآوری مکان‌هایی‌اند که در آنها، ایده‌های نو و بدیع مطرح می‌شوند و به طور کلی به رشدوشکوفایی شرکت‌ها کمک می‌کنند.

وی در خصوص اهمیت کارخانه نوآوری عنوان کرد: بسیاری از شرکت‌های مستقر در کارخانه‌های‌نوآوری می‌توانند در کنار مجموعه‌های‌ نوآور به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته و در جهت رسیدن به ایده‌های نوآورانه گام بردارند و فرصت‌های‌نوآوری در شرکت‌ها و کسب‌وکارهایشان را شناسایی کنند.

رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه چه افرادی می‌توانند در این سوله ها مسقر شوند گفت: صاحبان ایده در کارخانه‌ها می‌توانند در زمینه های مختلف، ایده هایشان را در این محیط علمی پرورش دهند و در کنار آن پاسخگوی کلیه نیازهای کسب‌وکار‌شان مثل جذب سرمایه‌گذار، ارزیابی و تبلیغات و... باشند. کارخانه‌های نوآوری فضاهایی‌اند که به افراد مختلف در سطوح مختلف، در کسب‌وکار کمک می‌کنند، آنها زنجیره تامین نظیر شتابدهنده‌ها، ارائه دهندگان خدمات، سرمایه گذاران و...را کنار هم قرار می‌دهند و فقط فراهم کننده این بسترند تا تمامی افراد مستقر، با این زنجیره تامین در ارتباط باشند و رشد ارگانیک اتفاق بیفتد.