اخبار مرتبط

    مرکز نوآوری و شتابدهی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا ایجاد شد
    تاریخ ایجاد خبر : 1403/5/27
    ساعت ایجاد خبر : 7:45
    شماره خبر : 3581
    دکتر جعفری راد رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از امضای قرارداد ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در تبریز خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی پارک، دکتر جعفری راد با اشاره به اینکه این مرکز در راستای تحقق شعار سال مبنی بر مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های فناوری و نوآوری ایجاد شده، اظهار داشت: امکان دسترسی نوآوران و فناوران مستعد استان به امکانات و زیرساخت های لازم یکی از اهداف پارک است که با این قرارداد، برای همکاری مشترک در ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی فی مابین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و شتابدهنده دانش بنیان پویان این امر محقق می‌گردد. 
     
    وی ادامه داد: دراین تفاهم نامه، تخصیص فضای مناسب از طرف شتابدهنده پویان و استفاده از امکانات پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی و حمایت مالی و معنوی آن و خدمات پشتیبانی پارک به منظور تاسيس و راه اندازي و اخذ مجوز مرکز کارآفرینی و نوآوری و شتابدهی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء با هدف ارائه خدمات فناوری و شتاب دهی (مشاوره، بازاریابی، آموزش، توانمندسازی، سرمایه گذاری، تجاری سازی، فضای کار دفتری، فضای کار اشتراکی، فضای کارگاهی) به واحدهای فناور معرفی شده از طرف پارک که در مرکز مشترک نوآوری و شتاب دهی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء مستقر خواهد شد. 
     
    دکتر جعفری راد عنوان کرد: شرکت شتابدهنده پویان با تامین و تجهیز و آماده سازی ساختمان اداری و فضای استقرار واحدهای فناور مرکز نوآوری به مساحت 800 مترمربع، متعهد شده تلاش حداکثری در خصوص ارائه خدمات فنی و مشاوره‌های تخصصی، مالی و جذب سرمایه گذار به واحدهای مستقر را انجام دهد. 
     
    وی خاطر نشان کرد:  صدور مجوز فناوری برای واحدهای مستقر در مرکز نوآوری جهت برخورداری از مزایای قانونی آن با رعایت مقررات پارک، حمایت مالی و معنوی از واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی همانند سایر شرکت‌های مستقر در پارک خواهد بود.  
     
     دکتر امیر اصیل، مدیر عامل شتابدهنده پویان همچنین اظهار داشت: با ایجاد این مرکز نو آوری به سمت هوشمند سازی صنایع حرکت خواهیم کرد. 
     
     وی گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا  با هدف جذب نیروی انسانی نخبه و متخصص، شکل دهی به شرکت های دانش بنیان، نوپا و فناور و تقویت زیست بوم نوآوری تخصصی ایجاد شده است و با حمایت از ایده های خلاق و نوآور و تجمیع کلیه‌ای نهادهای حوزه هوش مصنوعی در یک مجموعه، سعی در جذب، توسعه، توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان، توسعه کسب و کارهای نوپا ، کارآفرینی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق دارد .