اخبار مرتبط

    معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف:۳ ناحیه نوآوری در تبریز ایجاد می‌شود
    تاریخ ایجاد خبر : 1401/8/3
    ساعت ایجاد خبر : 9:29
    شماره خبر : 3212
    معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری از ایجاد سه ناحیه فناوری در تبریز و برگزاری نمایشگاه رینوتکس به صورت ملی از سال آینده خبر داد.

    علی خیرالدین در مراسم افتتاحیه دهمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (Rinotex 2022)در تبریز، با اشاره به طرح تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان در آذربایجان شرقی،  افزود: اکنون این ستاد در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود.
    وی با بیان این‌که این نمایشگاه به صورت ملی برگزار شده و در تقویم فناوری کشور اضافه می‌شود، گفت: این نمایشگاه، دومین نمایشگاه فناوری کشور بوده که دبیرخانه آن در تبریز مستقر می‌شود. که امیدواریم به صورت بین المللی نیز برگزار شود.
    وی با بیان این‌که رابطه خوبی بین دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی، دانشگاه‌ها و پارک‌های فناوری استان ایجاد شده است، افزود: حدود ۵۰۰ واحد فناور و ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند، حدود ۶۰۰۰ شغل دانش بنیان نیز فقط در پارک علم و فناوری ایجاد شده که نشان می‌دهد بستر خوبی برای اشتغال وجود دارد.
    خیرالدین با انتقاد از کاستی‌ها و ضعف عملکرد در تبدیل فناوری به نوآوری در کشور، ادامه داد: امیدواریم این نمایشگاه با دستاوردهای خود بتواند این مشکل را رفع کند و توانمندی‌های شرکت‌ها دیده شوند.
    معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با بیان این‌که محصولات شرکت‌های دانش بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی خریداری نمی‌شود و اقتصاد سنتی در برابر اقتصاد دانش بنیان مقابله می‌کند، ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند نقش بسیار خوبی در رصد فناوری‌های نوظهور ایفا کند تا شرکت‌ها و پارک علم و فناوری بتوانند بر اساس نیاز، تولید انجام دهند.
    وی، خریداری نشدن محصولات شرکت‌های دانش بنیان را به دلیل عدم توجه به نیاز بازار عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه می‌تواند در احصای نیاز و تولید ایده به نیاز نقش ایفا کند.