لزوم هم نوآوری (Co-Innovation) برای تعمیق ساخت داخل در صنعت مس
تاریخ ایجاد خبر : 1400/3/13
ساعت ایجاد خبر : 13:45
شماره خبر : 2046
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بر لزوم همكاري صنعت و پارك علم و فناوری براي تحقيق و توسعه مشترك براي توسعه محصولات دانش‌بنیان در صنعت مس تأکید کرد.

دکتر عبدالرضا واعظی در نشست  تخصصی  مس سونگون   با شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: مس آذربایجان می‌تواند باهم نوآوری(Co-Innovation) در طراحی و تولید ماشین‌آلات و فناوری‌های Hightech نیاز چندین ساله خود در حوزه‌های مختلف را تأمین کند و در شرایط کنونی تحریم‌های بین‌المللی نیازی به واردات نداشته باشد.
وی همکاری مس سونگون با پارک علم و فناوری استان را نمونه موفقی از ارتباط علم و صنعت دانست و تأکید کرد: با استقرار دفتر تحقیق و توسعه مس سونگون در پارک علم و فناوری این شرکت توانسته بخشی از نیازهای خود را تأمین و فناوران استان نیز محصولات دانش‌بنیان خود را تجاری‌سازی کنند.
سخاوت خیرخواه  معاون  بازرگانی مس سونگون هم با ارائه گزارشی از روند صعودی تأمین قطعات سونگون از محل ساخت داخل گفت: مس سونگون  به دنبال بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تأمین قطعات موردنیاز است.
دکتر کیانی معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز گفت: بیش از 30 قرار فروش فناوری باارزشی بالغ‌بر 40 میلیارد ریال توسط شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان با صنایع مختلف منعقدشده است.
 مهندس رضوی معاون مدیریت انرژی و مهندسی، مهندس میرزاپور مدیر کنترل فرآیند و پژوهش و مهندس باقریان مدیر تغلیظ مجتمع مس سونگون همچنین دیدگاه‌های فنی خود را مطرح و حمایت خود از ساخت داخل و جذب حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان در چرخه تأمین اعلام کردند.
در این کمیته توانایی‌ها و پتانسیل‌های برخی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان توانمند در حوزه صنایع مس معرفی و مقرر شد همکاری‌های فی مابین  در حوزه تأمین نیازهای مس سونگون افزایش یابد.