اخبار مرتبط

    برگزاری گردهمایی شرکت‌های حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته
    تاریخ ایجاد خبر : 1402/9/16
    ساعت ایجاد خبر : 15:15
    شماره خبر : 3422
    با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان، گردهمایی شرکت‌های حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته در سالن جلسه ساختمان شهریار 2 پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، با حضور سیاستگذاران و فعالان حوزه‌های فناور و دانش‌بنیان، مدیران مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، راهکارهای توسعه صادرات و موانع موجود جهت صدور محصولات شرکت‌های حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدای این نشست دکتر سعید جعفری راد رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به اهمیت صادرات محصولات فناور و دانش‌بنیان جهت ارزآوری به داخل کشور، اظهار داشت: جایگزینی صدور محصولات فناورانه به جای صادرات نفت و گاز می‌تواند باعث تقویت جایگاه کشور در میان کشورهای منطقه شود. وی همچنین به اهمیت تقویت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان اشاره نمود و گفت: پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌‌های مختلف علاوه بر تامین مواد، محصولات و تجهیزات مورد نیاز کشور، موجبات توسعه پایدار و بهبود شرایط  اکوسیستم فناوری کشور در برابر تهدیدهای مختلف را فراهم می‌آورد. 
    در ادامه مهندس قدمگاهی مدیر کل دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل مرکز تعاملات بين‌المللي معاونت علمی ریاست جمهوری، خانم راضیه کهنسال مدیر باشگاه شرکت‌های صادراتی و کریدور توسعه صادرات و دکتر هادوی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی و تجهیزات پیشرفته صنعتی به بیان نقطه نظرات خود پیرامون توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناور پرداختند و در انتهای این نشست، به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد.