اخبار مرتبط

    افتتاح مرکز نوآوری مشترک تخصصی پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و گروه صنعتی سن‌ایچ
    تاریخ ایجاد خبر : 1401/12/12
    ساعت ایجاد خبر : 20:6
    شماره خبر : 3266
    اولین مرکز نوآوری مشترک تخصصی در حوزه صنایع غذایی با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و گروه صنعتی سن‌ایچ برای استقرار شرکت‌های فناور افتتاح شد.

    به گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، در حاشیه مراسم رویداد شتاب نیاز محور در حوزه صنایع غذایی، دکتر جعفری‌راد، ضمن تقدیر از تلاش های انجام‌‌یافته در خصوص افتتاح این مجموعه که با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و صنایع غذایی سن‌ایچ و شرکت سایه سمن انجام‌گرفته است، از اهمیت این مرکز نوآوری در استان گفت و افزود: برای نخستین بار در کشور شاهد افتتاح مرکز نوآوری تخصصی مشترک در حوزه صنایع غذایی هستیم که با همکاری یک مجموعه دولتی و بخش خصوصی به مرحله اجرا رسیده است.

    رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در ادامه صحبت‌های خود به اهمیت شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره‌ کرده و افزود: مفتخریم که برای نخستین بار در کشور شاهد ورود بخش خصوصی در حوزه صنایع غذایی بوده‌ایم که حاصل آن احداث چنین مجموعه‌ای با همکاری صنایع غذایی سن‌ایچ می‌باشد و امیدواریم که به زودی شاهد راه‌اندازی مراکز جدید دیگری در این حوزه باشیم.

    ایشان در ادامه این جلسه به نقشه‌راه پارک اشاره نموده و تغییر ریل‌گذاری پارک علم و فناوری استان از ایده‌محور به محصول‌محور را به عنوان اصلی‌ترین حرکت مدیریتی پارک اعلام نمود.

    دکتر جعفری راد با اشاره به اهمیت دیپلماسی فناوری و نگاه به بازارهای صادراتی از سوی پارک علم و فناوری استان، افزود: در بحث فروش محصولات فناورانه، چشم‌انداز خود را به سمت صادرات هرچه بیشتر این محصولات تنظیم کرده‌ایم.

    در ادامه این نشست مقصود نصیرزاده، مدیرعامل شرکت سایه سمن اظهار کرد: شاخص‌های مختلفی در پیشرفت و توسعه هر کشوری تاثیرگذار هستند و وقتی به بررسی این شاخص‌ها می‌پردازیم، می‌توانیم بگوییم که یک شاخص بسیار مهم در امر توسعه و پیشرفت کشور وجود دارد که مورد اغفال واقع شده و آن مربوط به فروشندگان حرفه‌ای یک کشور می‌باشد.

    وی با بیان این‌که فروشندگی هنر تبدیل ایده‌ها و دانش به عرصه عمل است، افزود: ما در کشورمان انواع تجهیزات و ماشین آلات به‌روز دنیا را داریم اما در بحث بازارداری و حضور در بازارهای جهانی موفق عمل نکرده‌ایم. کشورهای همسایه ایران در حوزه صادرات موفق عمل می‌کنند اما هنوز ایران، حضور چندانی در بازارهای جهانی ندارد و این امر به هیچ وجه مربوط به اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان نمی‌شود. وی تاکید کرد: با توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در عرصه فروش و بازارداری، می‌توان بر این مشکل فائق آمد.

    در حاشیه این مراسم از برترین‌های رویداد شتاب نیاز محور در حوزه صنایع غذایی تقدیر به عمل آمد.