اخبار مرتبط

    جریان سازی موثر شرکت های دانش بنیان در حوزه کارآفرینی و اشتغال
    تاریخ ایجاد خبر : 1401/9/15
    ساعت ایجاد خبر : 11:17
    شماره خبر : 3230
    مشاور استاندار در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد.

    دکتر عبدالرضا فلاح در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی در هفته پژوهش با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های بالای استان آذربایجان شرقی خصوصا شهر تبریز در حوزه صنعت  گفت: تبریزبه لحاظ تاریخی صنعتی ترین پایتخت جهان اسلام بوده و هم اکنون  جریان به وجود آمده توسط شرکت های دانش بنیان و فناور در سطح استان نسل جدیدی از کارآفرینان را در کشور ایجاد نموده است.

    وی افزود :  همه تلاش ما این است که شرکت های فناور و دانش بنیان  توسعه پیدا کنند وگردش مالی و اشتغال زایی بالا ایجاد نمایند وبه صاحبان برند و کسب و کار های معتبر در کشور تبدیل شوند.

    مشاور استاندار در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان  با بیان اینکه  مطابق هدف گذاری ها و برنامه ریزی های انجام شده ، کسب سهم حداقل 20 درصدی از اقتصاد کشور توسط شرکت های دانش بنیان مد نظر بوده و به مرور به این سمت خواهیم رفت  افزود:  در استان آذربایجان شرقی  حوزه دانش بنیان را به عنوان  یکی از محور های توسعه استان در نظر گرفتیم و حمایت های ویژه ای از این حوزه انجام می دهیم.

    فلاح ادامه داد:  از محل تبصره 18 که سهم استان آذربایجان شرقی 1050 میلیارد تومان بوده  تا امروز 1650 میلیارد تومان محقق گردیده ودر واقع استان آذربایجان شرقی در خصوص اعتبارات موضوع این ماده حدود 128 درصد عملکرد داشته است.

    وی افزود: از محل سایر منابع استانی هم بخشی از اعتبارات را برای حمایت از حوزه دانش بنیان  کنار می گذاریم . به گفته مشاور استاندار 10 درصد از محل اعتبارات  بند ب تبصره 16 برای حمایت از شرکت های دانش بنیان اختصاص یافته و توسعه و افزایش سرمایه  صندوق های پژوهش و فناوری استان برای پشتیبانی از شرکت های فناور و دانش بنیان هم در دستور کار استان هست

    دکتر فلاح، خواستارهم افزایی هر چه بیشتر  دستگاه های متولی حوزه فناوری و اقنصاد دانش بنیان در استان شد و اظهار امیدواری کرد با تلاش همه فعالین این حوزه  شاهد رشد هر چه بیشتر و کسب جایگاه های بالاتر خواهیم بود.