اخبار مرتبط

    تسهیل فرایند تدوین استاندارد ملی برای محصولات شرکت های دانش بنیان از طریق پارک علم و فناوری
    تاریخ ایجاد خبر : 1401/8/30
    ساعت ایجاد خبر : 8:52
    شماره خبر : 3225
    در مراسم مبادله تفاهم نامه فیمابین پارک و اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی مطرح شد.

    پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی به منظور استفاده بهینه از توانایی های علمی، فنی و پژوهشی و بهره گیری از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تفاهم‌ نامه همکاری امضاء کردند.

    دکتر جعفری راد، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در مراسم امضای این تفاهم نامه ضمن اشاره به مشکلات شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک در خصوص دریافت نشان استاندارد برای محصولات تولیدی  از همکاری ادره کل استاندارد در زمینه تسهیل فرایند دریافت نشان ملی استاندارد برای محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان خبر داد. دکتر جعفری راد ضمن تاکید بر لزوم دریافت استاندارد ملی برای محصولات شرکت های دانش بنیان افزود: درج نشان استاندارد ملی روی محصولات شرکت های دانش بنیان در توسعه بازار و فروش محصولات فناور در کشور نقش بسزایی دارد و موجب اعتماد هر چه بیشتر خریدار به محصولات فناورانه تولید شرکت های دانش بنیان خواهدشد.

    مهندس بابک بدلی افشرد سرپرست ادراه کل استاندارد آذربایجان شرقی  در این مراسم  از اقدامات اداره کل استاندارد در خصوص تسهیل فرایند تدوین استانداردهای ملی، مختص شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: مطابق برنامه ریزی های انجام شده شرکت های دانش بنیان می توانند برای محصولات فناورانه خود که هم اکنون برای ارزیابی آنها استاندارد ملی تدوین شده وجود ندارد در قالب خوداظهاری استاندارد ملی تدوین نمایند و نسبت به دریافت نشان استاندارد برای محصولات مذکور اقدام نمایند. در این فرایند شرکت دانش بنیان با تدوین یا ترجمه استاندارد برای محصول خود به عنوان کارشناس رسمی حقیقی اداره کل استاندارد فرایند تدوین استاندارد ملی را با همکاری کارشناسان اداره استاندارد انجام داده و محصولات آنها بر اساس استاندارد تدوین شده نشان استاندارد ملی دریافت خواهند نمود. بابک بدلی گفت: برای تسهیل بیشتر فرایند آماده هستیم نماینده ای از طرف پارک علم و فناوری را به عنوان کارشناس حقوقی استاندارد تایید صلاحیت نموده و فرایند تدوین استاندارد ملی برای محصولات داشن بنیان را از طریق پارک علم و فناوری اجرا نماییم. سرپرست اداره استاندارد آذربایجان شرقی در ادامه از آمادگی اداره کل استاندارد برای برگزاری دوره های آشنایی و توانمند سازی شرکت های فناور و دانش بنیان با قوانین و مقررات استاندارد خبر داد.

    همکاری در تدوین و بازنگری استاندارد های ملی و بین المللی، همکاری در راهبری انجام پروژه های تحقیقاتی در صنعت و تحلیل آماری داده ها در تدوین و بروزرسانی استاندار های ملی و بومی سازی  استاندارد های بین المللی، مشارکت در ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در کشور، مشارکت در برگزاری همایش ها ، سمینار ها و دوره های آموزشی و همکاری در جهت تسهیل دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط شرکت های دانش بنیان، اهم موضوعات مورد تفاهم طرفین در این تفاهم نامه است .