اخبار مرتبط

    لزوم جذب سرمایه‌گذار برای تحقق سند چشم‌انداز 1404 ایران پیشرفته
    تاریخ ایجاد خبر : 1401/7/14
    ساعت ایجاد خبر : 21:12
    شماره خبر : 3204
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: بایستی در مدت دو سال باقی مانده تا سال 1404 برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز 1404 ایران پیشرفته که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است در حوزه فناوری سرمایه‌گذار لازم را جذب کنیم.

    دکتر سعید جعفری راد در رویداد ملی "تا ثریا " در آذربایجان شرقی با اشاره به مشکل کمبود سرمایه گذار در حوزه های فناورانه افزود: استان آذربایجان شرقی در 10 سال گذشته رتبه نخست صادرات غیرنفتی را کسب کرده است و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که ارتباطات گسترده‌ای را با کشورهای حوزه قفقاز به‌ویژه دو کشور همسایه استان در زمینه ی سرمایه گذاری فناورانه داشته باشیم.

    وی تأکید کرد: شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به‌صورت مشارکتی با یکدیگر می‌توانند در بازار فناوری کشورهای هدف حضورداشته باشند.

    دکتر جعفری راد با اشاره به تعاملات پارک با شهرک همکاری‌های شانگهای اظهار کرد: همکاری‌های خوبی با کشورهای روسیه، ارمنستان و ترکیه آغازشده است و به‌زودی با چندین تکنو پارک در این کشورها همکاری‌های مشترک انجام خواهد شد.

    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از خدمات کارگزاران صادراتی و تجاری‌سازی برای صادرات محصولات فناورانه به کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 70 درصد از هزینه‌های این کارگزاران را پرداخت می‌کند.

    ششمین رویداد ملی تا ثریا باهدف رفع نیازهای فناورانه صنایع و ارگان‌ها و جذب سرمایه‌گذار برای طرح‌های فناورانه با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و بسیج علمی و پژوهشی سپاه عاشورا برگزار شد.