اخبار مرتبط

    امکان استقرار دفاتر تحقیق و توسعه صنایع در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی
    تاریخ ایجاد خبر : 1401/2/27
    ساعت ایجاد خبر : 9:23
    شماره خبر : 3154
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از امکان استقرار دفاتر تحقیق و توسعه صنایع در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خبر داد.

    دکتر عبدالرضا واعظی در نشست بررسی مسائل دانش‌بنیان استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  تبریز افزود: صنایع می‌توانند بخشی از تولید محصولات فناورانه و دفاتر تحقیق و توسعه خود را در پارک علم و فناوری مستقر کنند و از حمایت‌ها و مزیت‌های پارک‌های علم و فناوری برخوردار شوند.
    وی بابیان اینکه واحدهای صنعتی با استقرار در پارک علم و فناوری می‌توانند مانند مناطق آزاد معافیت‌های قانونی بیمه‌ای و مالیاتی برخوردار شوند تأکید کرد: شرکت‌های مستقر خدمات تجاری‌سازی و بازاریابی، ارتباطات بین‌الملل، حمایت‌های تحقیقی و حمایت‌های لازم برای حضور در نمایشگاه بهره‌مند می‌شوند.
    به گفته دکتر واعظی شرکت‌ها با استقرار در پارک علم و فناوری به شبکه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کشور متصل می‌شوند.
    وی با اشاره به ایجاد واحد خدمات دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گفت: با همکاری اتاق بازرگانی تبریز، سازمان صنعت معدن تجارت، منطقه آزاد ارس و شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی واحد خدمات دانش‌بنیان در محل این سازمان‌ها ایجادشده و صنایع برای دریافت مشاوره برای اخذ تأییدیه‌های دانش‌بنیان به این واحدها مراجعه کنند.
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 60 پرونده اخذ تأییدیه دانش‌بنیان توسط این دفاتر ثبت‌شده است.