اخبار مرتبط

    بررسی راهکارهای حذف آلودگی های زیست محیطی شهرک صنعتی چرمشهر تبریز
    تاریخ ایجاد خبر : 1399/5/12
    ساعت ایجاد خبر : 15:47
    شماره خبر : 1948
    در راستای همکاری با صندوق ملی محیط زیست برای رفع آلایندگی واحد های صنعتی صورت پذیرفت

    به منظور بررسی راهکارهای رفع آلاینده های زیست محیطی شهرک صنعتی چرم شهر تبریز با استفاده از فناوری های بومی ، نشست مشترکی فیمابین هیات رئیسه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و  شرکت شهرک صنعتی چرمشهر تبریز روز شنبه 11 مرداد  با حضور  جمعی از محققین و فناوران شرکت های مستقر در پارک برگزار شد.

    دکتر واعظی  رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به حمایت های صندوق ملی محیط زیست برای رفع آلایندگی های محیط زیست عنوان کرد موضوع رفع آلودگی های زیست محیطی چرم شهر تبریز دراولویت صندوق ملی محیط زیست قرار گرفته است و  با پیگیری های شرکت شهرک صنعتی چرمشهر تبریز و استفاده  از فناوری های نوین  آلایندگی چرمشهر تبریز قابل کنترل می باشد. رئیس پارک افزود صندوق ملی محیط زیست یک سوم حمایت های خود را  به پایش آلاینده های زیست محیطی و دو سوم حمایت هایش را به  رفع آلاینده های زیست محیطی اختصاص داده است و شرکت های فناور فعال در زمینه تصفیه پساب ها ی صنعتی میتوانند با ارائه پروپوزال های خود از تسهیلات صندوق بهره مند شده و در تصفیه پساب چرم شهر همکاری نمایند. دکتر واعظی، کاهش غلظت آلاینده و بویژه کروم را از اهداف این پروژه برشمرد و افزود با  استحصال کروم از پساب، امکان  ایجاد یک ارزش افزوده از محل تصفیه پسابها فراهم خواهد شد .

    مهندس مهدی امینی مدیر عامل شهرک صنعتی چرمشهر تبریز در این جلسه ضمن استقبال از فراهم شدن زمینه همکای با پارک علم و فناوری و  شرکت های دانش بنیان  به مشکلات  اصلی در تصفیه پساب های خروجی چرم شهر تبریز اشاره کرد  و غلظت بالای  فلز کروم در  پساب های خروجی کارخانه های چرم سازی را مهمترین معضل شهرک چرم شهر تبریز دانست.

    در ادامه شرکت های فناور حاضر در نشست به ارائه راهکار در جهت رفع آلاینده های پساب های خروجی چرمشهر پرداختند و از یک کارخانه  تولید چرم و تصفیه خانه شهرک  صنعتی چرمشهر تبریز بازدید نموده و مقرر شد شرکت های فناور حاضر در جلسه پروپوزال پیشنهادی خود برای تصفیه پساب چرمشهر را طی یک هفته به پارک علم و فناوری ارسال نمایند.