اخبار مرتبط

    مبادله تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی
    تاریخ ایجاد خبر : 1399/3/7
    ساعت ایجاد خبر : 15:38
    شماره خبر : 1911
    تفاهم نامه همکاری فی مابین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، با هدف گسترش همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری، روز سه شنبه ۷ خرداد ماه ۱۳۹۹ امضا و مبادله شد.

    رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم هم افزایی واقعی فیمابین دو مرکز،  از آمادگی پارک برای همکاری با مبتکرین و فناوران سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا  خبر داد و افزود،  در گام اول انقلاب شبکه ای به نام پایگاه های مقاومت مساجد شکل گرفته است که در گام دوم می توانیم شرح وظایف جدیدی برای آنها تعریف کنیم و آن استفاده از این شبکه برای جذب افراد صاحب ایده و مبتکر جهت معرفی به پارک علم و فناوری و مراکز رشد وابسته است. با اجرای این طرح پارک علم و فناوری می تواند خدمات خود را تا دور  افتاده ترین روستاها نیز توسعه دهد و مطمئن شویم که تمامی جوانان استان از حمایت های پارک مطلع شده و بهره مند شوند. دکتر واعظی  به ایجاد کمیته مشترک برای بررسی و رفع مشکلات موجود در صنایع استان با همکاری بسیج اشاره نمود و اظهار امیدواری کرد، با اجرای مفاد تفاهم نامه و پیگیری برنامه های مد نظر طرفین شاهد توسعه گفتمان اقتصاد دانش محور در استان باشیم.

    نادر ارسلانی  رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا در این مراسم ضمن استقبال از برنامه های پیشنهادی پارک در زمینه توسعه ارتباطات  فیمابین  به ایجاد چهار هسته ی فناور، دانشی، گفتمان ساز و توانمند ساز در سازمان بسیج از سال ۱۳۹۸ اشاره کرد  و از  وجود ۳۸ پایگاه علمی در استان زیر نظر سازمان بسیج علمی خبر داد.

    رئوس موضوعات و زمینه های همکاری در این تفاهم نامه به شرح زیر است:

    معرفی خدمات پارک علم و فناوری با استفاده از بستر پایگاه های علمی بسیج

    همکاری پایگاه های علمی با ۷ مرکز رشد شهرستانی پارک

    برگزاری جلسات فصلی برای همکاری و هماهنگی بیشتر بین دو مجموعه

    برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی مشترک علمی و پژوهشی

    حمایت از شرکت های نوپا با معرفی سازمان بسیج علمی استان

    حضور و مساعدت بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان در مجمع خیرین علم و فناوری استان

    همکاری در برگزاری همایش های مرتبط با گفتمان فناوری و نوآوری