"مرکز نوآوری تعاون" با مشارکت پارک علم و فناوری ، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی راه اندازی میشود
تاریخ ایجاد خبر : 1398/10/3
ساعت ایجاد خبر : 17:23
شماره خبر : 1864
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در همایش توسعه تعاونی های دانشجویی و دانش بنیان عنوان کرد

همایش توسعه تعاونی های دانشجویی و دانش بنیان به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی، روز سه شنبه 3 دی ماه 1398 در محل دانشکده برنامه ریزی و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز با حضور رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، معاون امور تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان،، رئیس پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی، مدیر عاملان برخی از شرکت های دانش بنیان استان و  جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز برگزار شد.
دکتر واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این همایش ضمن ارائه مطالبی در مورد نقش و جایگاه پارک های علم و فناوری در توسعه تعاونی های دانشجویی و حمایت های قابل ارائه به شرکت های تعاونی فعال در حوزه فناوری، از راه اندازی "مرکز نوآوری تعاون" خبر داد.  دکتر واعظی افزود: مرکز نوآوری نعاون با مشارکت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، اداره کار تعاون،کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در محل و پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی، با هدف ایجاد بستر مناسب در زمینه توسعه تعاونی‌های دانش بنیان راه اندازی خواهد شد و تفاهم نامه سه جانبه راه اندازی این مرکز نوآوری، هفته گذشته با حضور محمدجعفر کبیری، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا و مبادله شد. 
 رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  با اشاره به آمار پایین شرکت های تعاونی دانش بنیان استان و لزوم هدایت این شرکت ها به سمت ایجاد فناوری های جدید و رفع نیاز های استان در زمینه های مختلف، اظهار امیدواری کرد با شروع به کار این مرکز شاهد توسعه زیست بوم نوآوری در قالب شرکت های تعاونی در منطقه باشیم. 
دکتر نیکخو معاون امور تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی و دکتر  قراچورلو رئیس پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی  دیگر سخنرانان این همایش بودند. همچنین خانم دکتر خاتمیان مدیر عامل شرکت تعاونی دانش بنیان آذرکیمیا خاتم و مهندس خالقی مدیر عامل اتحادیه تعاونی های دانش بنیان و فناوران سلامت آلما ، تجارب خود در زمینه راه اندازی شرکت تعاونی فعال در زمینه فناوری های نوین را با حاضرین در سالن به اشتراک گذاشتند.  
در انتهای این همایش  سه ایده فناورانه دانشجویی  ارائه شده به همایش توسط داوران پنل تخصصی همایش داوری و با اهدای جوایز نقدی و هدایایی از ارائه دهندگان آنها تقدیر شد.