اخبار مرتبط

    بهره‌گیری از پتانسیل بازنشستگان فنی-مهندسی صنایع
    تاریخ ایجاد خبر : 1400/6/22
    ساعت ایجاد خبر : 15:10
    شماره خبر : 2075
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: با تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان توسط بازنشستگان باتجربه و متخصص بخش‌های فنی و مهندسی صنایع می‌توان از پتانسیل و توانمندی آن‌ها بهره جست.

    دکتر عبدالرضا واعظی در دیدار با مدیرعامل شرکت مهندسی، تولید و تأمین قطعات تراکتورسازی تبریز افزود: شرکت تراکتورسازی ایران بازنشستگان توانمندی دارد که به‌خوبی با نیازها و بخش‌های مختلف تراکتورسازی ایران آشنایی داردند  و  در صورت ایجاد شرکت دانش‌بنیان و بهره‌گیری از حمایت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی می‌توانند شرکتی موفق در حوزه تخصصی خود باشند.
    وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با ایجاد دپارتمان بازاریابی با تمرکز بر روی تجاری‌سازی محصولات فناور و دانش‌بنیان، مطالعه بازار، بازاریابی، عقد قرارداد فروش فناوری با صنایع و ثبت مالکیت فکری ارتباط فناوران و صاحبان ایده با صاحبان صنایع را تقویت کرده است.
    دکتر واعظی بیان کرد: هم‌اکنون دفاتر تحقیق و توسعه برخی از صنایع در پارک مستقر هستند که رابطین این دفاتر به‌عنوان عضوی از خانواده پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موجب ارتباط تنگاتنگ بین فناوران و صنعت خود می‌شوند.
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تصریح کرد: ارتباط دائمی و مستمر صنایع با پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موجب ارتقا عملکرد واحدهای مختلف صنایع و رفع نیازهای آن‌ها در بخش‌های مختلف می‌شود.
    به گفته دکتر واعظی با قرار گرفتن پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در Vendor List صنایع، صنایع می‌توانند از توانمندی‌های 381 شرکت فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برخوردار شوند.
    مدیرعامل شرکت مهندسی، تولید و تأمین قطعات تراکتورسازی تبریز نیز گفت: هم‌اکنون این شرکت بیش از 400 قطعه موردنیاز تراکتورهای تولید تراکتورسازی ایران را از خارج از کشور تأمین می‌کند.
    حسن مطلب زاده خانميری افزود: این شرکت به دنبال بومی‌سازی قطعات وارداتی است که ازلحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه باشد.
    وی از آمادگی این مجموعه برای قرار دادن لیست قطعات موردنیاز، مدارک فنی و نمونه قطعات در اختیار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای شروع همکاری‌های مشترک بین شرکت مهندسی، تولید و تأمین قطعات تراکتورسازی تبریز و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خبر داد.
    حسن مطلب زاده خانميری بابیان تمایل به استقرار دفتر ارتباط شرکت مهندسی، تولید و تأمین قطعات تراکتورسازی تبریز در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تأکید کرد: فناوران در صورت تأمین قطعات موردنیاز تراکتورسازی ایران می‌توانند ضمن ارتباط با خودروسازان داخلی، محصولات تولیدی را به کشورهای مختلف صادر کنند.
    مدیرعامل شرکت مهندسی، تولید و تأمین قطعات تراکتورسازی تبریز با تأکید بر ضرورت رقابتی بودن قیمت‌های تمام‌شده شرکت‌های داخلی گفت: درصورتی‌که قیمت‌های تمام‌شده داخلی باکیفیت برابر کمتر از نمونه‌های وارداتی باشد این مجموعه می‌تواند قطعات موردنیاز مصرفی خود را از تأمین‌کنندگان داخلی خریداری کند.
    دکتر جعفر احمدی شالی رییس صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی نیز از آمادگی این صندوق برای هم سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، ارائه ضمانت‌نامه و اعطا تسهیلات تا سقف 500 میلیارد ریال برای قراردادهای مشترک بین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و شرکت مهندسی، تولید و تأمین قطعات تراکتورسازی تبریز خبر داد.