اخبار مرتبط

    نخستین مرکز رشد خیرساز کشور در بنیس شبستر افتتاح شد
    تاریخ ایجاد خبر : 1399/12/25
    ساعت ایجاد خبر : 21:3
    شماره خبر : 2030
    مرکز رشد واحدهای فناور بنیس با مشارکت 20 میلیارد ریالی خیران در محل دانشگاه پیام نور بنیس - شبستر راه اندازی شد.

    استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این مرکز با اشاره به نقش علم و فناوری در توسعه پایدار ، عزم عمومی را در این زمینه ضروری دانست .پورمحمدی با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی و لزوم مشارکت خیران در بخشهای مختلف خاطرنشان کرد: توسعه واقعی زمانی شکل می گیرد که همه پای کار بیایند .
    استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهرستان شبستر دیار مردان بزرگی است که با اقدامات خیرخواهانه خود در عرصه‌های مختلف، بنیان‌گذار تحولی بزرگ در آینده و الگویی برای اقدامات مشابه در سطح کشور شده‌اند.دکتر محمدرضا پورمحمدی در آئین افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بنیس در شهرستان شبستر، با قدردانی از دست‌اندرکاران ایجاد و راه‌اندازی این مرکز، گفت: تشکر اصلی را باید از خیران بزرگوار شهرستان شبستر داشته باشیم و افتخار می‌کنیم که استان ما چنین مردان بزرگی دارد.

    وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد اقدامات خوبی از سوی خیران در حوزه‌های عمرانی و آموزشی بوده‌ایم، افزود: این اقدامات تنها در بعد عمرانی آن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه یک سرمایه‌گذاری برای تحولی بزرگ در آینده است که به الگویی برای سایر شهرها و استان‌ها هم تبدیل شده است. پورمحمدی با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگی در عرصه علم و فناوری در کشورمان انجام شده است، افزود: مطمئناً کشور ما جایگاه بسیار بالاتری دارد و همان‌طور که در افق 1400 پیش‌بینی شده، ما باید پرچمدار تولید علم در منطقه باشیم.

    استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اهتمام پارک علم و فناوری و دستگاه‌های مسئول در راه اندازی و توسعه مرکز رشد واحدهای فناور بنیس، استمرار حمایت‌‌های خیران شهرستان شبستر را در این زمینه خواستار شد.

    مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم ورود خیران را به عرصه فناوری مبارک و میمون خواند و گفت : مرکز رشد بنیس با ارزش افزوده خاص می تواند الگوی خوبی در سطح ملی باشد. دکتر کشمیری  به ظرفیتهای آذربایجان شرقی در حوزه صنایع غذایی اشاره و تاکید کرد : مرکز رشد بنیس میتواند تبدیل به مرکز تخصصی صنایع غذایی شود و تولیدکنندگان غذایی از ظرفیت این مرکز در تحقیق، توسعه و نوسازی استفاده کنند.  
    وی با درخواست از خیران برای تداوم مساعدت به این مرکز برای تجاری سازی ایده ها ، افزود : این مرکز می تواند به پردیس فاخر پارک علم و فناوری استان تبدیل شود. دکتر کشمیری افزود: افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بنیس اقدامی در سطح ملی است  و ورود خیران به حوزه علم و فناوری امر مبارکی است.

    وی با تأکید بر اینکه باید ادبیات تحقیق و توسعه که امروزه مبتنی بر نوآوری باز است، در صنایع ما شکل بگیرد، افزود: از خیران بزرگوار می‌خواهیم که حمایت از کارآفرینان و دانشجویان خلاق و ورود آنها به بازار را نیز مورد توجه قرار دهند.
    دکتر کشمیری همچنین در نخستین روز سفر به تبریز از محل ایجاد مرکز نوآوری فرهنگی و خط تولید بوردهای الکترونیکی شرکت دانش بنیان صنایع صبح پارلار بازدید نمود.