اخبار مرتبط

    آیین افتتاح اولین مرکز نوآوری قطعه سازی و ماشین آلات پیشرفته با رویکرد انرژی
    تاریخ ایجاد خبر : 1403/5/10
    ساعت ایجاد خبر : 13:39
    شماره خبر : 3572
    آیین افتتاح اولین مرکز نوآوری قطعه سازی و ماشین آلات پیشرفته با رویکرد انرژی

    سعید جعفری راد، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  از عدم توجه به اکوسیستم فناوری در استان گلایه کرد و گفت: انتظار داریم که اکوسیستم فناوری استان به واسطه حضور شرکت های ماشین سازی و تراکتورسازی که مهد قطعه سازی است، حمایت‌هایی از سمت استان انجام گیرد و برای این موضوع باید زیرساخت‌های مربوطه تامین شود.

    وی با اشاره به عقد قرارداد و تفاهمنامه این پارک با دانشگاه‌های مختلف استان، گفت: گسست در اکوسیستم‌ فناوری استان عامل بسیار تاثیرگذاری است، در مجامع بسیاری، صحبت از کنسرسیوم دانش بنیان می‌شود ولی نمی‌دانیم که این کنسرسیوم تشکیل یافته است یا نه.
    وی تاکید کرد: استان برای پیشرفت به زبان و فهم مشترک از اکوسیستم‌ فناوری نیاز دارد.

    جعفری راد با اشاره به همکاری جهاددانشگاهی با پارک علم و فناوری برای راه اندازی مرکز نوآوری قطعه سازی، گفت: جهاددانشگاهی، همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته و امروز تفاهمنامه و افتتاح مرکز نوآوری مربوطه را با رویکرد انرژی داریم و یک سوله ۷۰۰ متری به عنوان کارگاه‌های اشتراکی‌ تولید در خدمت مجتمع‌ها قرار می‌گیرد.

    وی بر لزوم سرمایه گذاری درحوزه فناوری و تجاری سازی آن تاکید کرد و گفت: ارزآوری کشور باید از حوزه صدور محصولات و خدمات فنی مهندسی و دانش بنیان باشد.