اخبار مرتبط

    تور‌های فناوری، کلید استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان
    تاریخ ایجاد خبر : 1403/3/25
    ساعت ایجاد خبر : 9:5
    شماره خبر : 3549
    رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در حاشیه برگزاری تور مشترک فناوری صنایع غرب در استان، که با حضور شرکت‌های فناور از هرمزگان و آذربایجان برگزار شد گفت: هدف از برگزاری این تور‌ها، استفاده از ظرفیت‌ها و خدمات شرکت‌های دانش بنیان در راستای حل چالش‌های فناورانه صنایع استان و کشور است.

    به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری هرمزگان، علیرضا نصیری با تأکید بر یکپارچگی اکوسیستم فناوری کشور، اظهار داشت: با تکیه بر این سیستم یکپارچه، می‌توان نیاز‌های فناورانه صنایع مختلف را به طور مؤثرتری شناسایی و از طریق شرکت‌های دانش بنیان در سراسر کشور مرتفع کرد.
    رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در ادامه افزود: پارک‌های علم و فناوری به عنوان مرجعیت فناوری در زیست بوم فناوری کشور، نقش کلیدی در هدایت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور ایفا می‌کنند. اعتماد به این پارک‌ها و واگذاری امور به آن‌ها می‌تواند تحولات چشمگیری در اقتصاد دانش بنیان کشور ایجاد کند.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استفاده از ظرفیت سایر استان‌ها و نخبگان کشور در جهت توسعه هرمزگان، گفت: این پارک علاوه بر بهره‌مندی از توان فنی و اجرایی موجود در استان، از ظرفیت شرکت‌ها و نخبگان سراسر کشور نیز برای توسعه و پیشرفت هرمزگان استفاده خواهد کرد. ‌امیدواریم این هم افزایی و همکاری بین استانی، منجر به جهشی در عرصه علم و فناوری استان هرمزگان شود.
    رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی: ۸۰ شرکت فعال در حوزه قطعه‌سازی در این پارک حضور دارند
    جعفری راد رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به جایگاه این پارک در میان سایر پارک‌های علم و فناوری کشور، اظهار داشت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جزء ۶ پارک سطح یک کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر ۳۱۵ شرکت در حوزه‌های مختلف، به ویژه صنایع، در این پارک فعالیت می‌کنند.
    وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ مرکز رشد در این پارک فعال هستند، افزود: ۲۷ درصد از مجموع شرکت‌های مستقر در پارک، در حوزه قطعه‌سازی فعالیت می‌نمایند. به عبارتی دقیق‌تر، حدود ۸۰ شرکت فعال در این حوزه در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی حضور دارند.
    رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در ادامه به تعاملات بین‌المللی این پارک اشاره کرد و گفت: این پارک با کشور‌های عضو اوراسیا ارتباطات نزدیکی دارد و آمادگی دارد از این ظرفیت برای دستیابی به اهداف اقتصادی کشور و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در سراسر ایران استفاده کند.
    گفتنی است تور فناوری صنایع غرب هرمزگان با حضور ۱۵ شرکت در حوزه صنایع پیشرفته در صنایع غرب هرمزگان(فولادهرمزگان، اداره بنادر و دریانوردی، پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس) برگزار شد.