اخبار مرتبط

    افزایش ظرفیت های تامین مالی و سرمایه گذاری در زیست بوم نوآوری استان با مشارکت نهادهای مالی و سرمایه گذاری فرااستانی و شرکتهای بزرگ استان
    تاریخ ایجاد خبر : 1403/3/8
    ساعت ایجاد خبر : 13:58
    شماره خبر : 3536
    مدیرعامل گروه تامین مالی و سرمایه گذاری تسنیم گفت: تلاش ما بر این است تا در حوزه تامین مالی شرکتهای فعال در زیست بوم نوآوری استان از طریق مشارکت و فعال سازی ظرفیت صندوق ها و نهادهای مالی فرااستانی نسبت به رفع مسائل مالی و سرمایه گذاری شرکتهای دانش بنیان و فناور اقدام نماییم. همچنین از طریق فعال سازی ظرفیت های بند ت ماده ۱۱ قانون جهش دانش بنیان و مشارکت شرکتهای بزرگ استان از محل ۳۰ درصد تخفیف مالیاتی ذیل این قانون نسبت به تأسیس نهاد سرمایه‌گذاری و یا صندوق های CVC اقدام خواهیم کرد تا ظرفیت های تامین مالی شرکتهای دانش بنیان و فناور استان افزایش یابد.

    به گزارش روابط عمومي ژارك علم و فناوري آذربايجان شرقي، فیروز عبادی توضیح داد: با توجه به تجربه ای که در سال های گذشته به واسطه تاسیس و فعالیت نمایندگی یکی از صندوق پژوهش و فناوری در تبریز جهت ارائه خدمات به شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان داشته ایم، میزان خدمات ارائه شده در آن مقطع و نیز صنعتی بودن استان و وجود شرکتهای فناور و دانش بنیان و روند رو به رشد این امر، بایستی ظرفیت های تامین مالی و سرمایه‌گذاری در استان نیز افزایش یابد و البته نهادهای موجود نیز نمی‌توانند به تنهایی پاسخگوی نیازهای شرکتهای فعال در این زیست بوم باشند و نیاز به نهادهای مالی متعدد با انواع روش های تامین مالی وجود دارد.
    مدیرعامل گروه تامین مالی و سرمایه گذاری تسنیم ادامه داد: یکی از روشهای تامین مالی شرکتهای دانش بنیان، سرمایه گذاری خطرپذیر است که متاسفانه ادبیات آن در استان رواج پیدا نکرده و بصورت خوشبینانه نوپا است و هدف ما این است که این امر محقق گردد؛ لذا از ظرفیت‌های خارج از استان استفاده کرده ایم و با چندین شرکت سرمایه گذاری مذاکره نموده ایم تا در این راستا به صورت پایلوت در تعدادی از طرح‌های دانش بنیان سرمایه گذاری کنند و در صورتی که این فعالیت ها با موفقیت مواجه شود به احتمال زیاد تاسیس صندوق سرمایه گذاری شرکتی (CVC) و یا شرکت سرمایه گذاری جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت. 
    از طرف دیگر هم در تلاش هستیم از ظرفیت‌های بند ت ماده ۱۱ قانون جهش دانش بنیان استفاده نموده و با مشارکت شرکت‌های بزرگ استان و از محل تخفیف مالیاتی ۳۰ درصدی آنها، با تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری شرکتی در این راستا قدم برداریم. لذا با کمک پارک علم و فناوری به صورت جدی به دنبال فعال‌سازی این ظرفیت‌ قانونی هستیم تا از طریق منابع حاصله از تخفیف مالیاتی شرکت‌های بزرگ و نیز با هم‌افزایی ظرفیت نهادهای مالی و سرمایه گذاری خارج از استان بیشتر نیازهای مالی شرکت‌های دانش‌بنیان مرتفع ‌شود.
    عبادی اذعان داشت: تلاش ما بر این است که در حوزه سایر خدمات مالی مورد نیاز در زیست بوم نوآوری استان از قبیل سرمایه در گردش، خرید دین، تامین سرمایه جمعی، صدور انواع ضمانتنامه و ... نیز پاسخگوی حداکثری نیازهای مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشیم که در این زمینه نیز با تعدادی از صندوق های پژوهش و فناوری فرااستانی مذاکره نموده ایم و نمایندگی آنها را اخذ نموده ایم و این حوزه از خدمات را هم پاسخگو خواهیم بود.
    مدیرعامل گروه مالی و سرمایه گذاری تسنیم گفت: می توان با برگزاری رویدادهای مختلف سرمایه گذاری و تامین مالی و سمینارها و نشست های هم اندیشی به معرفی و توسعه ادبیات سرمایه گذاری خطر پذیر و انواع مدلهای تامین مالی پرداخت و نیز با معرفی ظرفیت های قانونی به شرکت‌های بزرگ استان و با مشارکت آنها، نهاد‌های مالی قوی و با سرمایه بالا ایجاد کرد و شاهد رشد و توسعه روزافزون شرکتهای دانش بنیان خواهیم بود.
    عبادی اظهار داشت: یکی از کمبود هایی که در زمینه جذب سرمایه مشهود است عدم وجود طرح کسب و کار و گزارش امکانسنجی سرمایه گذاری طرح های فناورانه و دانش بنیان است که در این زمینه نیز این گروه با توجه به پروتکولهای اعتبارسنجی و ارزیابی شرکتهای سرمایه گذاری و نهادهای تامین مالی به ارائه خدمات خواهد پرداخت.
    در پایان مدیرعامل گروه تامین مالی و سرمایه گذاری تسنیم اعلام داشت: شرکتهایی که علاقمند به تامین مالی از طریق سرمایه گذاری خطرپذیر باشند و یا نیازمند خدمات مالی چون صدور انواع ضمانتنامه، تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ)، خرید دین و ... و نیز مشاوره و تدوین طرح کسب و کار یا گزارش امکانسجی سرمایه گذاری و ... باشند میتوانند با ما تماس بگیرند یا بصورت حضوری به دفتر این شرکت در ساختمان مرکزی پارک علم و فناوری استان در سه راهی گلگشت مراجعه نمایند.
    @tasnim_vc1400
    پیامرسانها:09355253824
    انتهای پیام/