اخبار مرتبط

    افزایش ۸۰درصدی تعداد شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی
    تاریخ ایجاد خبر : 1403/2/22
    ساعت ایجاد خبر : 12:44
    شماره خبر : 3519
    رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: در طی ۱۸ ماه تعداد شرکت‌های فعال دانش بنیان این استان با ۸۰ درصد افزایش به ۳۵۰ شرکت رسیده است.

    دکتر سعید جعفری راد در جلسه کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری خانه توسعه آذربایحان با اشاره به فعالیت‌های ۱۸ ماهه پارک علم و فناوری استان از افزایش صد در صدی بودجه این پارک خبر داد و گفت: این پارک با اعطای تسهیلات مالی به شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از‌ایده‌های جدید جوانان، از ۱۵۰ میلیون تومان در ۱۸ ماه گذشته به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

    وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از سطح سه به سطح یک ارتقا یافته اظهار داشت: این مجموعه با قرارگیری در ردیف پنچ پارک سطح یک کشور، براساس ساختار سازمانی، با بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح یک قرار می‌گیرند.

    رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جایگاه و رتبه کشور در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و استارت تاپ‌ها پایین توصیف کرد و گفت: به رغم تلاش و پیشرفت‌های محسوس، هنوز نسبت به شرکت‌های دانش بنیان در جامعه مدیران شناخت کافی وجود ندارند و نهادینه نشدن این شرکت‌ها یکی از مشکلات پارک‌های علم و فنآوری است.

    وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های علمی و فن‌آوری در شمال غرب کشور، ضرورت تلاش برای #صادرات فرآورد‌های علمی به خارج تأکید کرد و گفت: هم اکنون در تمام شهرستان‌های استان  مراکز رشدوفناوری فعال و مشغول خدمات به جوانان و فعالان حوزه فناوری هستند.