اخبار مرتبط

    جشن چهل سالگی دانشگاه آزاد اسلامی مرند/اجرای «رویداد صدرا»صنعت، دانشگاه، راه اشتغال در دانشگاه آزاد اسلامی مرند
    تاریخ ایجاد خبر : 1403/2/22
    ساعت ایجاد خبر : 12:40
    شماره خبر : 3518
    دانشگاه آزاد مرند، دومین دانشگاه ازاد اسلامی است که ۴۰ سال قدمت دارد.

    دکتر جعفری راد، رئس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در گفتگوی اختصاصی در خصوص این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه آزاد واحد مرند جز قدیمی‌ترین واحد‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در چندین سال گذشته، مراحل پیشرفت را به نحو احسن طی کرده است.

    وی با تأکید بر اهمیت وجود مرکز رشد در این مجموعه آموزشی اظهار داشت: دانشگاه آزاد واحد مرند با تعاملی که با واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی و تبدیلی و پژوهشی دارد توانسته در امر مشاوره و تحقیقات و پژوهش در تمام زمینه‌ها خدمات‌رسانی و حمایت علمی و امکاناتی از این واحد‌های صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد.

    رئیس پارک علم و فناوری همچنین از اجرای «رویداد صدرا» در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: رویداد صدرا با هدف جذب کارآموز در طرح پویش و معرفی دانش آموختگان دانشگاه به صنایع با تعیین قبلی نیاز‌های صنایع، در دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

    وی ادامه داد: نیاز‌های صنعت در حوزه‌های تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذاری، خدمات تخصصی کارگاهی و آزمایشگاهی، طرح‌های پژوهشی و دوره‌های آموزشی نیز در این رویداد مشخص می‌شود.

    دکتر صادقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح پویش هدایت دانشجو به صنعت” در این دانشگاه گفت: این طرح سیاست کلی دانشگاه برای اشتغال دانشجویان همزمان و پس از تحصیل می‌باشد.

    وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند در رتبه‌بندی انجام شده در بین ۴۰۰ واحد کشور رتبه ۱۰ کشوری را به خود اختصاص داده است. همچنین ۴ رشته پیراپزشکی با آزمون در این واحد دایر می‌باشد.  و در صدد توسعه در این رشته هستیم.