اخبار مرتبط

    آذربایجان‌شرقی در حوزه فولاد، پتانسیل چشم‌گیری دارد
    تاریخ ایجاد خبر : 1402/12/3
    ساعت ایجاد خبر : 19:4
    شماره خبر : 3476
    معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: شرکت های خلاق و دانش بنیان استان ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه دارند و آذربایجان شرقی یکی از استان های قطب در فولاد است، اما در مسئولیت های اجتماعی عملکرد زیادی ندارند و باید بیشتر به موضوع سرمایه گذاری توجه کنند.

    تراب محمدی، با حضور در رویداد «فولادی شو» که به همت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: ۹۰ درصد شرکت ها تولیدی و صنعتی در اذربایجان شرقی  بخش خصوصی هستند و در ۵۹ شهرک صنعتی مستقر هستند،همچنین تعداد شرکت دانش بنیان این استان نیز بالا است..
    وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جوانان خلاقی دارد که در راستای توسعه فردی و کشوری تلاش دارند، افزود: موقعیت جغرافیایی این استان سبب شده است با چند کشور در ارتباط باشیم و صادرات برای استان ما به واسطه دسترسی بسیار راحت از شهرهای دیگر است.

    وی در ادامه به موقعیت استراتژیک، پایداری،  بستر قدرتمند و امنیت بالا و ظرفیت پیشرفت در آذربایجان شرقی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از علت هایی که افرادی که در بخش خصوصی سرمایه گذاری می کنند در این استان حضور دارند،امنیت حاکم در این استان است.

    معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی  در خصوص فعالیت شرکت های فولادی در استان، گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان های قطب در فولاد است، اما در مسئولیت های اجتماعی عملکرد زیادی ندارند و باید بیشتر به این موضوع توجه کنند.

    وی اضافه کرد: انتظار داریم  فولاد مبارکه اصفهان که یک شرکت ملی است، در استان نیز از شرکت های خلاق حمایت کنند چراکه شرکت های ما توانایی جذب سرمایه را دارند.