اخبار مرتبط

    برگزاری جلسه مشترک پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر تبریز
    تاریخ ایجاد خبر : 1401/10/8
    ساعت ایجاد خبر : 20:53
    شماره خبر : 3238
    نشست مشترکی با حضور پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری با محوریت معرفی تولیدات دانش بنیان در حوزه محیط زیست و خدمات شهری در صحن شورای شهر تبریز برگزار شد.

    در این جلسه که با حضور دکتر جعفری راد رئیس پارک علم و فناوری و مهندس صادقی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری برگزار شد، موضوعاتی همچون بررسی مشکلات و مسائل زیرساختی شهر تبریز در خصوص آلودگی‌های زیست محیطی، پسماند و نحوه همکاری‌های دوجانبه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
    دکتر جعفری راد با ارائه گزارشی از مشروح فعالیت‌های پارک آذربایجان‌شرقی در ماه‌های اخیر و مشخص‌نمودن حوزه فعالیتی شرکت‌های مستقر در پارک افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با بهره‌گيري از نوآوري، خلاقيت و دانش فني بالا توانایی حل مشکلات شهری را دارند که می‌بایست پس از احصای نیازهای فناورانه شهرداری در حوزه خدمات شهری و محیط زیست اقدام به همکاری نمایند. ایشان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به دلایل مطرح در آلودگی­های زیست محیطی شهر تبریز، آمادگی پارک علم و فناوری را در خصوص ایجاد کارگروه‌های تخصصی بین شرکت‌های پارک و کمیسیون‌های شورای شهر اعلام نمودند.
    مهندس احد صادقی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز با اشاره به مشکل آلودگی هوای تبریز به خصوص در سال‌های اخیر، تعامل حداکثری با شرکت‌های دانش بنیان را ضروری دانست و افزود: با ریشه‌یابی مشکلات پیشین در خصوص مدیریت بحران‌های زیست محیطی می
    توان به برنامه‌ریزی‌های درستی در آینده دست یافت و این یک ضرورت مهم است تا با اتکا به علم و دانش و فن آوری بر این مشکلات فائق آمد.
    در ادامه جلسه نیز نقطه نظرات تخصصی سایر اعضای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در خصوص مسائل مختلف از جمله نحوه کنترل آلاینده‌های شهری همچون ناوگان حمل و نقل عمومی، خودرو‌های شخصی و سوخت نیروگاه‌ها مطرح گردید و ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی مشترک جهت رفع مشکلات موجود مورد تاکید قرار گرفت.