اخبار مرتبط

    تغییر رویکرد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در خصوص مراکز رشد
    تاریخ ایجاد خبر : 1401/8/12
    ساعت ایجاد خبر : 16:44
    شماره خبر : 3223
    رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از تغییر رویکرد پارک در جذب شرکت های فناور از ایده محوری به تقاضا محوری خبر داد.

    دکتر سعید جعفری راد، در دیدار با فرماندار شهرستان مرند در زمینه حمایت ویژه پارک از فناوران گفت : در فرایند جدید پذیرش شرکت های فناور در مراکز رشد،   ابتدا نیازهای بازار در حوزه های مختلف صنعتی و علمی  احصا خواهد شد و سپس افراد فناور مرتبط با حوزه های مختلف مورد نیاز بازار در مراکز رشد پذیرش شده  و از آنها حمایت خواهد شد.

    جعفری راد افزود : در این روش ایده ها و طرح هایی که در راستای حل مشکلات و چالش های صنایع و سازمانها می باشند مورد توجه و تمرکزبیشتر خواهد بود  و محصولات تولیدی شرکت های فناور در بدو ورود به مراکز رشد بازار فروش خواهند داشت.

    رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خواستار اهتمام صنایع و سازمانها زیر نظر فرمانداری مرند در زمینه  احصاء  نیاز های منطقه شد و افزود: شهرستان مرند یکی از بزرگترین و مستعد ترین شهرستان های استان میباشد و جایگاه مهمی از نظر اقتصاد صنعتی در استان دارد و لازم است با همکاری صنایع و سازمانهای شهرستان با مرکز رشد فرایند استقرار شرکت ها و افراد دارای ایده ها و طرح های تقاضا محور در شهرستان فراهم شود.

    جعفری راد افزود: قانون جهش دانش بنیان یک قانون مترقی است وظرفیت های خوبی در حوزه توسعه اکوسیستم فناوری دارد و به منظور استفاده از ظرفیت های این قانون لازم است همه سازمانها و صنایع با پارک علم و فناوری و فناوران مستقر در پارک همکاری و مشارکت داشته باشند.

    داود عباسی معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان  مرند نیز در این دیدار ضمن استقبال از رویکرد جدید پارک در زمینه تقاضا محور شدن فرایند استقرار شرکت های فناور در مراکز رشد عنوان کرد: مرکز رشد مرند در دانشگاه آزاد جایگاه خود را پیدا کرده است و با همکاری دستگاه های متولی شهرستان مرند موضوعات، مشکلات و چالش های صنایع و سازمان های  منطقه را احصا خواهیم کرد.

    عباسی از آمادگی فرمانداری مرند در زمینه حمایت ویژه از رشد و توسعه مرکز رشد مرند خبر داد و ابراز امیدواری کرد با همکاری پارک ، فرمانداری و سازمان ها و صنایع منطقه در آینده نزدیک شاهد رشد جهشی محصولات و خدمات شرکت های مستقر در مرکز رشد مرند خواهیم بود.

    در انتهای این برنامه حاضرین از مرکز رشد شهرستان مرند و شرکت های مستقر در آن بازدید نموده و از نزدیک با محصولات و خدمات تولید شده در این مرکز رشد آشنا شدند.