اخبار مرتبط

    برگزاری اولین رویداد « تانا » در آذربایجان شرقی به میزبانی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی
    تاریخ ایجاد خبر : 1401/8/6
    ساعت ایجاد خبر : 11:30
    شماره خبر : 3218
    اولین رویداد توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان آذربایجان شرقی (تانا) همزمان با دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (رینوتکس 2022) به مدت دو روز در سالن شمس تبریزی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.

    دکتر سعید جعفری راد رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه این رویداد عنوان کرد: رویدا تانا با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف، سیاست گذاری و راهبری ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان ها و برنامه ریزی و اجرای توسط پارک های علم و فناوری در استان ها، عملیاتی می گردد وهدف از این طرح ترویج گفتمان نوآوری و توسعه و تقویت اکوسیستم نوآروی در استان ها با نگاه به مزیت های نسبی و ظرفیتهای فناورانه و همچنین مسائل و نیازهای آن استان می باشد.
    جعفری راد افزود : در این رویداد مشکلات و مسائل صنایع و سازمان ها در حوزه‌های مختلف شناسایی و محصولات، طرح ها و راه‌حل پیشنهادی شرکت های فناور و دانش بنیان در حوزه های مربوط به هر چالش مورد بررسی قرار می گیرد و  بر اساس مفید و راهگشا بودن راه‌حل مذکور، در قالب عقد قرارداد فیمابین صنعت متقاضی و فناور، فرایند اجرای پروژه آغاز می گردد.
    رویداد تانا در آذربایجان شرقی با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، شرکت شهرک های صنعتی، اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در دو روز برگزار شد. در بخش اول رویداد که با هدف معرفی نیازها و چالش های فناورانه صنایع و سازمان ها با حضور فناوران و صاحبان ایده و با هدف ارائه راهکارهای فناورانه به شکل (Reverse pitch) برگزار گردید، 35 نیاز فناورانه مربوط به صنایع مختلف و سازمانهای استان آذربایجان شرقی مطرح گردید و فناوران راهکارهای خود را ارائه دادند. در ابتدای این بخش  20 نیاز و چالش فناورانه ملی و منطقه ای در حوزه فولاد نیز ارائه گردید.
    بخش دوم رویداد با هدف ایجاد ارتباط فناوران با صنایع و جذب سرمایه گذار برای محصولات آماده تجاری سازی، برگزار شد. در این رویداد شرکتهای آماده سرمایه پذیری محصولات خود را برای مدیران انجمن ها و سرمایه گذاران ارائه کردند و برای 10 محصول ارائه شده توسط فناوران، توسط سرمایه گذاران حاضر در رویداد برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند. همچنین براساس توافقات بعمل آمده با اتاق بازرگانی، این رویداد بصورت مستمر با مشارکت سرمایه گذاران علاقمند و در حوزه های تخصصی ادامه خواهد داشت.با توجه به برگزاری همزمان رویداد تانا و نمایشگاه فناوری رینوتکس 2022 استقبال بسیار خوبی صورت گرفت.