اخبار مرتبط

    افتتاح پردیس فناوری ونوآوری کشاورزی،منابع طبیعی و صنایع غذایی آذربایجان شرقی
    تاریخ ایجاد خبر : 1401/8/5
    ساعت ایجاد خبر : 9:32
    شماره خبر : 3215
    پردیس فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون وزیر جهادکشاورزی افتتاح شد.

    این پردیس به عنوان ششمین پردیس فناوری و نوآوری کشور در پردیس سعید آباد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.
    این پردیس بر اساس تفاهم نامه مشترک انجام شده فی مابین استانداری آذربایجان شرقی، جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی،پارک علم وفناوری آذربایجان شرقیی، مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی  ایجاد شده است.
    معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در آیین افتتاح این پردیس با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر دانش بنیان شدن بخش کشاورزی است. یکی از مهمترین اقداماتی که در راستای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی سازمان تات انجام داده است راه اندازی اولین پارک ملی کشاورزی و منابع طبیعی در کشور هست که متعاقب آن ما 10 دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی برای 10 استان کشور پیش بینی کرده ایم. هدف هم این است که ما بتوانیم در هر یک از این دهکده ها ، 100 شرکت دانش بنیان را مستقر بکنیم. 
    خیام نکویی افزود: برای این هدف گذاری در سالجاری، ایجاد زیرساخت لازم برای استقرار یکهزار شرکت دانش بنیان در 10 استان کشور و در 10 دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی است که خوشبختانه امروز شاهد راه اندازی ششمین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی در استان آذربایجان شرقی هستیم. در این مجموعه هم از بعد نیازهایی که شرکتهای دانش بنیان برای زمین دارند و هم سایر زیرساخت های لازم، آزمایشگاه، کارگاه و سایر امکاناتی که هست، ما تدارکات لازم را دیدیم و بنابراین این مجموعه قابلیت استقرار 100 شرکت دانش بنیان را دارد و در صورتیکه بیایند با دانش های فنی که خودشان دارند و شرایط تجاری سازی که دارند ما حمایت می کنیم که مستقر شوند و یا می توانند دانش های فنی که ما بدست آوردیم را تبدیل به فرآیند تجاری سازی کنند.  هدف هم این است که ما برای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی شاهد افزایش ضریب رسوخ دانش و فناوری در بخش کشاورزی باشیم که بخشی از این اتفاق توسط شرکتهای دانش بنیان اتفاق می افتد.
    وی بیان کرد: همه امکانات لازم برای استقرار شرکتهای دانش بنیان در دهکده ها فراهم شده است و حمایتهای مالی هم توسط بانک کشاورزی در نظر گرفته شده است و ما دعوت می کنیم که علاقمندان و شرکتها بیایند و از این امکانات بهره ببرند.
    خیام نکویی اضافه کرد: این دهکده هایی که در 10 استان راه اندازی شده اند و راه اندازی می شوند  به طور میانگین برای دو هزار نفر اشتغالزایی می کنند.