اخبار مرتبط

    گشایش نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز
    تاریخ ایجاد خبر : 1401/8/3
    ساعت ایجاد خبر : 9:27
    شماره خبر : 3211
    دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز (رینوتکس ۲۰۲۲) با حضور وزیر کشور گشایش یافت.

    وزیر کشور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: حرکت علمی کشور به نقطه بسیار پرارزشی رسیده و شاهد دستاوردهایی هستیم که دنیا مجبور به اعتراف به بزرگی آن‌ها کرده است.
    سردار وحیدی افزود: جوانان ما با پافشاری بر روی ایده‌های خود به دستاوردهای ارزشمندی رسیده‌اند و ایران امروز بی‌پروا و پرتلاش با بسیج همه ظرفیت‌ها حوزه‌های جدیدی را درمی‌نوردند.
    وی خاطرنشان کرد: جوانان ما با تمام توطئه‌ها، تحریم‌ها و ناامیدی و سیاه انگاری که دشمن تزریق می‌کند در میادین علمی که میدان اصلی مبارزه ماست می‌درخشند و این هشدار سهمگینی برای کشورهای استکباری است که نمی‌خواهند چنین پیشرفت‌هایی را ببینند.
    وزیر کشور بابیان اینکه در گام دوم انقلاب یکی از محورهای اساسی حوزه پژوهش است تأکید کرد: مبارزه با دشمن در قالب همین فعالیت‌های علمی و فناوری و دانش‌بنیان است که بزرگ‌ترین جهاد است و کشور ما را در مقابل بسیاری از بدخواهی‌ها بیمه می‌کند.
    معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم هم با تأکید بر رصد فناوری‌های نوظهور از شرکت‌های دانش‌بنیان خواست توجه جدی به بازار داشته باشند و بر اساس نیاز تولید کنند.
    خیرالدین همچنین از ایجاد سه ناحیه فناوری در تبریز و برگزاری نمایشگاه رینوتکس به‌صورت ملی از سال آینده خبر داد.
    رضوی خرم استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان در حوزه دانش‌بنیان خواستار شکل‌گیری اکوسیستم شمال غرب کشور با محوریت تبریز شد.
    وی چرم، معدن، خودرو و صنایع غذایی را سه حوزه اصلی استان در حوزه دانش‌بنیان بیان و تأکید کرد خروجی فعالیت‌های دانش‌بنیان باید اشتغال و صادرات برای تولید ثروت باشد.
    در دهمین نمایشگاه رینوتکس تبریز از میان بیش از هزار و ۷۰۰ طرح ارسالی به دبیرخانه ۷۶۵ طرح از ۱۸ استان در قالب ۱۱ زون تخصصی ارائه‌شده است.
    دهمین دوره نمایشـگاه نـوآوری و فنـاوری ربع رشیدی «Rinotex2022»، باهدف افزایش مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و فنـاور داخلی و خارجی، بسترسازی برای تکمیل چرخه‌ی علم تا فناوری و فناوری تا کسب‌وکار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌های دانش‌محور، معرفی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آن‌ها، شبکه‌سازی و گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، ایجاد فضای مناسب کسب‌وکار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، بسترسازی برای جذب سرمایه در شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز ۲ لغایت ۶ آبان ماه برگزار می‌شود.