اخبار مرتبط

    ایجاد کمیته مشترک علمی فناوری سازمان حمل‌ونقل ریلی و پارک علم و فناوری استان
    تاریخ ایجاد خبر : 1401/4/28
    ساعت ایجاد خبر : 10:6
    شماره خبر : 3172
    سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز خواستار ایجاد کمیته علمی فناوری مشترک حمل‌ونقل ریلی و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی شد.

    مهندس یعقوب وحیدکیا در دیدار با رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: در حوزه تجهیزات، ناوگان و تعمیر و نگهداری، مترو تبریز به‌شدت وابسته به تکنولوژی روز است و به دنبال بهره مندی از شرکت‌های فناور ودانش‌بنیان هستیم.
    وی با تأکید بر تدوین تقویم اجرایی برای برگزاری رویدادهای فناورانه مشترک اظهار کرد: بسیاری از نیازهای فناورانه در حوزه حمل‌ونقل ریلی احصا شده است.
    مهندس یعقوب وحیدکیا با اشاره ضرورت تامین محصولات و نیازهای به‌صورت تولید درون‌زا تأکید کرد: سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز در نظر دارد ضمن عقد تقاهم نامه همکاری مشترک به‌صورت مستمر همکاری تنگاتنگی با پارک علم و فناوری استان داشته باشد تا اقتصاد دانش‌بنیان به‌صورت عملیاتی تحقق یابد.
    سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: 5 خط مترو در شهر تبریز پیش‌بینی‌شده که عملیات اجرایی فاز اول خط دوم پس از بهره‌برداری کامل خط یک تسریع خواهد شد که در این خط از تکنولوژی‌های نوین استفاده خواهیم کرد.
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز گفت: سازمان حمل‌ونقل ریلی با ایجاد کمیته علمی فناوری مشترک می‌تواند نیازهای فناورانه خود را از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان و شبکه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کشور تامین کند.
    دکتر واعظی افزود: باهدف رفع نیازها و چالش‌های فناورانه صنایع و سازمان‌ها؛ دومین نمایشگاه چالش‌های صنایع و ارگان‌ها هزمان با رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری در استان‌ها (تانا)، بیست و هفتم مهرماه سالجاری در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
    وی با اشاره به انعقاد قراردادهای فناورانه در دپارتمان بازاریابی و تجاری‌سازی پارک علم و فناوری اظهار کرد: به‌منظور حمایت از فروش محصولات فناورانه، این پارک تضامین لازم برای انعقاد قراردادهای فناورانه با صنایع و سازمان‌ها را صادر می‌کند.
    دکتر واعظی بابیان اینکه پارک‌های علم و فناوری حلقه نهایی پژوهش‌های کاربردی هستند گفت: پژوهشگران با استقرار در پارک علم و فناوری محصول فناورانه حاصل از پژوهش‌های خود را تولید می‌کنند.
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این پارک به‌عنوان هاب کشور دفتر تعاملات فناوری ایران در شهرک سازمان همکاری‌های شانگهای را ایجاد کرده است که سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز نیز می‌تواند با استقرار در این دفتر، فناوری‌ها و تکنولوژی‌های موردنیاز مترو تبریز را تامین  کند.