اخبار مرتبط

    در مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان مطرح شد؛راه‌اندازی 6 مرکز رشد و نوآوری مشترک دانشگاه آزاد و پارک علم وفناوری طی 4 سال گذشته
    تاریخ ایجاد خبر : 1401/2/25
    ساعت ایجاد خبر : 8:52
    شماره خبر : 3151
    رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: هم‌اکنون دانشگاه آزاد اسلامی استان 6 مرکز رشد و نوآوری فعال مشترک با پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی دارد که با حمایت‌های پارک علم و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعداد شرکت‌های فناور مستقر در این مراکز رو به رشد است.


    دکتر عزیز جوان پور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی فضای فیزیکی و نیروی انسانی این مراکز را تأمین و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی حمایت‌های لازم را از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در این مراکز رشد و نوآوری انجام می‌دهد که این سطح از همکاری مشترک بین پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد در بین تمامی استان‌های کشور بی‌نظیر است.
    وی اظهار کرد: عملیات اجرایی ناحیه پردیس فناوری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی استان و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به مساحت 5 هکتار در مجتمع شماره دو این دانشگاه آغازشده و به‌زودی با مشارکت پارک علم و فناوری ایجاد خواهد شد.
    دکتر جوان پور خاطرنشان کرد:50 میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق پژوهش و فناوری استان در سال گذشته به شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد مشترک این دانشگاه و پارک علم و فناوری در سال گذشته اعطاشده است.
    رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: با ایجاد مرکز رشد مشترک در ساختمان سابق دانشکده سما تعداد واحدهای فناور مستقر افزایش‌یافته است که روند هم‌اکنون نیز در حال رشد است.
    رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در آیین تکریم و معرفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تولید دانش‌بنیان در سال جاری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید بستر لازم را برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دانشجویان فراهم کند.
     دکتر محمدمهدی طهرانچی افزود: دانشگاه آزاد باید دانشجو مولدی تربیت کند که با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان تولید و اشتغال آفرینی مبتنی بر دانش داشته باشند.
    وی کوچ استادان از محیط آموزشی به محیط کار و حمایت تنگاتنگ و از نزدیک دانشجویان را برای تحقق این موضوع ضروری عنوان کرد.
    رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی باید مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان باشد.
    دکتر علیرضا منادی سفیدان افزود: امسال 500 میلیارد ریال اعتبار در بودجه برای صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه در نظر گرفته‌شده است که از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این دانشگاه حمایت مالی و تسهیلاتی انجام دهد.
    سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر حل مشکلات جامعه توسط دانشگاهیان فناور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تدوین سند تعالی تحول که یک برنامه استراتژیک 5 ساله است به دنبال تأثیرگذاری و حل مشکلات کشور توسط دانشگاهیان است.
    دکتر آرش رنجبران با اشاره به فعالیت‌های خوب دانشگاه در حوزه فناوری در سال گذشته افزود: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری دارد و فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان این دانشگاه بیش‌ازپیش گسترش خواهد یافت.
    در این آیین از زحمات 4 ساله دکتر عزیز جوان پور‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌هروری به‌عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز تقدیر و دکتر آرش رنجبران به‌عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.
    دکتر رنجبران دانش‌آموخته دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریز است که پیش‌ازاین ریاست دانشگاه آزاد واحد ایلخچی بر عهده داشت.