اخبار مرتبط

    قرآن کریم راهنمای بشریت برای زندگی بهتر
    تاریخ ایجاد خبر : 1401/2/21
    ساعت ایجاد خبر : 9:34
    شماره خبر : 3150
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: قرآن کریم کتاب الهی برای هدایت انسان است و باید با عمل به قوانین کتاب الهی به زندگی بهتر دست‌یافت.

    دکتر عبدالرضا واعظی در محفل یکشنبه‌های قرآنی ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی افزود: بزرگ‌ترین مأموریت دین هدایت انسان‌ها به زندگی متعالی است و پیامبران نیز با بهره‌گیری از کتاب الهی، اخلاق و زندگی بهتر را بین مردم تبیین کرده‌اند.
    وی با تأکید بر رعایت اخلاق در تمامی امور مانند انجام صحیح وظایف در کار، صداقت و رعایت حق‌الناس اظهار کرد: رسول مکرم اسلام فرموده‌اند که ایشان برای تکمیل مکارم اخلاقه مبعوث شده‌اند.
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به حدیث «العِلمُ سُلطانٌ مَن وَجدَهُ صالَ بِهِ وَ مَن لَم يَجِدهُ صيلَ عَلَيه» تأکید کرد: علمی به معنای واقعی کلمه قدرت است که گره‌گشا مشکلات جامعه باشد.
    دکتر واعظی افزود: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به دنبال آن است که با ایجاد ارتباط بین صاحبان علم و صنایع با تولید محصولات و ارائه خدمات دانش‌بنیان مشکلات مردم و جامعه را مرتفع سازد.
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بابیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر اقتصاد دانش‌بنیان تأکید فرموده‌اند گفت: در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین تمامی دستگاه‌های اجرایی باید به وظیفه خود در تحقق و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری اهتمام ورزند.
    محمودی دبیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی نیز گفت: درآیات قرآن و احادیث ائمه معصوم بر کسب علم و دانش تأکید ویژه‌ای شده است و علم‌آموزی افضل امور دانسته شده است و پارک علم و فناوری نیز وظیفه سنگینی را در گره‌گشایی مشکلات مردم دارد.
    در این محفل با حضور مسئولین و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان، آیاتی از کلام‌الله مجید قرائت و توسط استاد ضیایی تفسیرشد.