اخبار مرتبط

    ضرورت تأمین بسترهای گوناگون تأمین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان
    تاریخ ایجاد خبر : 1400/12/23
    ساعت ایجاد خبر : 12:37
    شماره خبر : 3136
    مشاور فناوری و نوآوری استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت فراهم کردن بسترهای گوناگون تأمین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد.

    دکتر فلاح در جلسه بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورمستقر در پارک با اشاره به عدم همکاری بانک‌ها برای ارائه تسهیلات بانکی به فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: باید بسترهای گوناگون تأمین مالی مانند سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، صندوق‌های پژوهش و فناوری و هم سرمایه‌گذاری، سرمایه موردنیاز برای راه‌اندازی خط تولید محصولات فناورانه ایجاد شود.
    وی ایجاد پهنه‌های فناوری ، ناحیه‌های نوآوری و کارخانه های نوآوری  را از  ضرورت‌های لازم برای اکوسیستم نوآوری و فناوری در استان برشمرد و گفت: در صورت فراهم شدن این زیرساخت‌ها شرکت‌ها بر اساس موضوعات فعالیت در نواحی مشخص‌شده توزیع خواهند شد .
    مشاور فناوری و نوآوری استاندار آذربایجان شرقی با تشکر از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای پیشنهاد احیا ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان گفت: ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان آذربایجان شرقی با حضور تمامی سازمان‌های مرتبط با ارگان‌های خدمات رسان به واحدهای فناور و دانش‌بنیان در فرودین 1401 تشکیل خواهد شد.
    دکتر عبدالرضا واعظی رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به نیازهای واحدهای فناور و دانش‌بنیان خواستار تصویب بودجه موردنیاز برای حل این مشکلات در مصوبات سفر آتی رئیس‌جمهور به استان آذربایجان شرقی شد.
    شرکت‌های حاضر در این نشست اخذ مالیات غیرقانونی از واحدهای فناور و دانش‌بنیان، درخواست وثیقه‌های سنگین برای ارائه تسهیلات دستورالعمل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400، کمبود فضا برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، عدم همراهی ارگان‌های مختلف با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و تأمین نکردن نیازهای استان از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی را از اصلی‌ترین مشکلات خود عنوان کردند.