اخبار مرتبط

    ضرورت خرید محصولات دانش بنیان توسط دستگاه های اجرایی استان
    تاریخ ایجاد خبر : 1400/10/21
    ساعت ایجاد خبر : 8:23
    شماره خبر : 3109
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، بهترین شیوه حمایت از شرکت های دانش بنیان را خرید محصولات دانش بنیان توسط دستگاه های اجرایی استان را دانست.

    دکتر عبدالرضا واعظی در نشست با قائم مقام شهردار تبریز و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند کلانشهر تبریز افزود: همواره بسیاری از ارگان ها بر ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور تاکید می کنند ولی نیازهای خود را از محصولات خارجی تامین می کنند که این رویه بایستی تغییر یابد.
    وی اظهار کرد: با ایجاد مرکز نوآوری تخصصی در زمینه مدیریت و خدمات شهری کلانشهر تبریز،  عقد تفاهم نامه همکاری و ایجاد کمیته علمی مشترک می توان ارتباطات فی مابین را گسترش داده و پایدار ساخت.
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بیان کرد:شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیازهای فناورانه بسیاری از استان ها را تامین می کنند ولی مورد بی مهری دستگاه های  اجرایی استان قرار می گیرد.
    به گفته وی با برگزاری جشنواره رویش در حوزه خدمات  و مدیریت شهری می توان ایده های موجود در این حوزه را جمع آوری کرد تا منتخبین این ایده ها با استقرار در پارک، ایده خود را به محصول فناور تبدیل نمایند.
    قائم مقام شهردار تبریز نیز گفت: مدیریت جدید شهر تبریز به دنبال بهره گیری حداکثری از محصولات و توانمندی های شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم وفناوری استان است.
    مهندس طالب نژاد افزود: شهر تبریز به علت شرایط خاص جغرافیایی ،آب  وهوایی و لرزه خیزی به فناوری های هایتک نیاز مبرم دارد.
    وی تاکید کرد: بخش اعظمی از نیازهای شهر تبریز در حوزه های شهرسازی، حمل و نقل و محیط زیست احصا شده و خواهان تامین سریع آن ها توسط شرکت های دانش بنیان هستیم.
    قائم مقام شهردار تبریز تاکید کرد: مرکز پژوهش های شهرداری تبریز باید ضمن ارتباط مستمر با پارک علم وفناوری زمینه لازم را برای بهره مندی حداکثر از دانش و محصولات فناوران مستقر در پارک را فراهم کند.
    مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز هم با تاکید بر بهره مندی از توانمندی های فناوران و دانش بنیان استان گفت: با بهره گیری از تکنولوژی می تواند هزینه ها را کاهش و راندمان را افزایش داد.
    یونس فاتح افزود: مدیریت پسماند شهرداری بر لزوم بهره مندی از ایده ها و محصولات شرکت های مستقر در پارک در حوزه مدیریت هوشمند پسماند و استفاده بهینه از پسماندهای جاروب این سازمان تاکید کرد 
    در حاشیه  این دیدار مدیران ارشد شهرداری تبریز از برخی شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم وفناوری بازدید و گفت و گوهای مقدماتی را برای عقد قرارداد همکاری انجام دادند.