اخبار مرتبط

    تأمین نیازهای مس سونگون از محصولات تولید شده داخلی
    تاریخ ایجاد خبر : 1400/10/8
    ساعت ایجاد خبر : 23:38
    شماره خبر : 2107
    معاون منطقه آذربایجان شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیر آهنی گفت: بخش اعظمی از محصولات و خدمات موردنیاز مجتمع مس سونگون از محصولات تولید شده ساخت داخل تأمین می‌شود.

    سخاوت خیرخواه در بیستمین نشست ماهانه کمیته اجرایی تفاهم‌نامه علمی و فناوری مس سونگون و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: میزان سفارش‌های تأمین ساخت داخل منطقه آذربایجان شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیر آهنی نسبت به سال 96، 60 درصد رشد داشته است.
    وی با اشاره کاهش اتکا مس سونگون به خریدهای خارج از کشور تأکید کرد: مس سونگون نیازهای مختلف خود به‌خصوص در حوزه محصولات تحریمی را از طریق محصولات تولیدی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حال مرتفع است.
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به همکاری‌های انجام‌یافته فی‌مابین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با مس سونگون و دیگر صنایع بزرگ گفت: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری از توانمندی بسیاری برخوردار هستند و صنایع می‌توانند محصولات و خدمات موردنیاز خود را از طریق این شرکت‌ها تأمین بکنند.
    دکتر عبدالرضا واعظی بابیان اینکه تأمین بخش اعظمی از نیازهای مس سونگون از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت داخل باعث خرسندی است افزود: با ارائه لیست قطعات موردنیاز مس سونگون برای بومی‌سازی همکاری‌های فی‌مابین بیش‌ازپیش گسترش خواهد یافت.
    وی ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم را اقدامی ارزنده برای تقویت پارک‌های علم و فناوری خواند و تأکید کرد: شرایط برای توسعه فعالیت‌های بین فناوران و صنایع به نحو مطلوب میسر است که باید از این فرصت‌ها بهره جست.
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری اولین تور صنعتی و سفر برخی از شرکت‌های فناور به هرمزگان گفت: با برگزاری تورهای صنعتی بین استانی، حوزه عملیاتی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از استان به ملی تبدیل می‌شود.
    دکتر واعظی اظهار کرد: شرکت‌های حاضر در تور برای فروش فناوری‌های خود به صنایع بزرگ استان همچون بنادر و دریا نوری، فولاد هرمزگان، پالایشگاه بندرعباس دیدار و مذاکره کردند و پیش‌بینی می‌شود درنتیجه این سفر قراردادهای فروش فناوری به مبلغ بیش از یک‌صد میلیارد ریال بین فناوران آذربایجان شرقی و صنایع هرمزگان منعقد شود.
    به گفته وی پس از برگزاری این تور، پارک‌های علم و فناوری از دیگر استان خواستار سفر به آذربایجان شرقی برای گسترش ارتباطات بین شرکت‌های فناور استان خود با صنایع آذربایجان شرقی هستند که مس سونگون یکی از صنایع بزرگ استان است که می‌تواند همکاری‌های فناورانه با فناوران داشته باشد.
    در این نشست برخی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در حوزه نیاز مجتمع مس سونگون توانمندی‌ها و محصولات خود را بیان کردند و گفت‌وگوهای لازم برای عقد قرارداد و بهره‌گیری از محصولات فناورانه این شرکت در مجتمع مس سونگون انجام شد.
    نشست کمیته اجرایی تفاهم‌نامه علمی و فناوری مس سونگون و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به‌صورت ماهانه با حضور مدیران ارشد پارک علم و فناوری، مجتمع مس سونگون و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به‌صورت ماهانه به‌منظور بیان نیازهای فناورانه از یک‌سو و معرفی، بررسی و فروش محصولات دانش‌بنیان از سوی دیگر برگزار می‌شود.