حضور فناوران پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری
تاریخ ایجاد خبر : 1400/9/23
ساعت ایجاد خبر : 17:37
شماره خبر : 2101
فناوران پارک علم و فناوران آذربایجان شرقی در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ،فناوری و فن بازار حضور یافته اند.

در این نمایشگاه بیش از 20 شرکت فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف آخرین محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند.
غرفه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  در سالن شماره 6 نمایشگاه بین المللی تهران میزبان صنایع،فناوران،مسئولان و علاقه مندان حوزه های فناوری و دانش بنیان است.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین افتتاحیه   این نمایشگاه گفت: بهترین راه حل مشکل اشتغال، سرمایه‌گذاری در علم و دانش و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.
 دکتر محمدعلی زلفی‌گل اظهار داشت: اگر به سرمایه‌گذاری در علم و فناوری توجه کافی شود هم اشتغال عمومی در کشور ایجاد می‌شود و هم نخبگان کشور مجبور به مهاجرت نمی‌شوند؛ زیرا با سرمایه‌گذاری در علم و دانش، بستر اثربخشی دانشمندان و اندیشمندان در کشور مهیا می‌شود.
وی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری را یک نوع فرهنگ‌سازی در راستای توجه به علم و پژوهش دانست .
وزیر علوم تاکید کرد: فرهنگ‌سازی برای علم، دانش و تولید محصولات داخلی، از نوع فرهنگ‌سازی سالم است که تأثیرات دراز مدت خواهد داشت و در این راه باید سرمایه‌گذاران را تشویق کنیم که در حوزه فناوری سرمایه گذاری کنند و این فرهنگ در کشور ایجاد شود که سرمایه و ثروت مشروع ارزشمند است همانقدر که کار دانشمندان و اهل فرهنگ و اندیشمندان برای کشور ارزشمند است.
دکتر زلفی گل اظهار داشت: اگر ما به اندازه کافی در علم و فناوری سرمایه‌گذاری کنیم؛ از خام‌فروشی منابع نفتی و گازی و خام‌سوزی گاز کشور جلوگیری خواهیم کرد و اینکه امروزه مجبور به خام‌فروشی نفت و خام‌سوزی گاز می‌شویم، نشان‌دهنده این است که به اندازه کافی برای ایجاد فناوری‌های سطح بالا سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم.
 بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و نمایشگاه ایران ساخت از 23 تا 26 از ساعت 9 تا 13 در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است.