اخبار مرتبط

    افتتاح نخستین خط تولید انبوه تیوپ های لیزر سیلد گاز کربنیک خاورمیانه در تبریز
    تاریخ ایجاد خبر : 1399/6/25
    ساعت ایجاد خبر : 22:37
    شماره خبر : 1963
    با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در تبریز صورت پذیرفت

    نخستین خط تولید انبوه  تیوپ های لیزر سیلد گاز کربنیک خاورمیانه امروز سه شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری  در شهرک صنعتی فناوری‌های پیشرفته تبریز افتتاح شد. دانش فنی تولید تیوپ های لیزر سیلد گاز کربنیک توسط شرکت دانش بنیان صنایع نوین اندیش سهند آرام تبریز، مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  تولید شده است و با افتتاح این کارخانه ایران به جمع پنج کشور تولید کننده تیوپ های لیزر گاز کربنیک دنیا پیوست. و در فاز نخست آن تعداد ۵ هزار تیوپ لیزری در سال تولید می ‌شود.
    تیوپ های لیزری در دستگاه های برش و حکاکی  صنایع مختلف و همچنین در ساخت تجهیزات بیمارستانی و لایه برداری در حوزه پزشکی کاربرد های وسیعی دارند . با استفاده از این تیوپ ها امکان برش و لایه برداری روی فلز ، چوب، چرم و سایر مواد با دقت و قدرت بسیار بالا امکان پذیر است. این کارخانه به وسعت ۶ هزار متر مربع به عنوان نخستین کارخانه تولید تیوب لیزر گازکربنیک در خاورمیانه به شمار می رود و ظرفیت تولید روزانه آن در فاز نخست  پنج هزار تیوپ لیزری در سال می باشد
     در مراسم افتتاح این کارخانه دکتر پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی ، دکتر واعظی رئیس پارک علم و فناوری و جمعی از مدیران اجرایی استان همچنین روسای دانشگاه های منطقه حضور داشتند.