اخبار مرتبط

    نشست تخصصی صادرات با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار شد
    تاریخ ایجاد خبر : 1398/10/5
    ساعت ایجاد خبر : 12:24
    شماره خبر : 1865
    نشست ترویجی معرفی خدمات صادراتی صبح روز چهارشنبه 4 دی ماه 1398 با حضور مهندس قلعه نویی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیات همراه در مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری برگزار شد.

    این نشست به منظور معرفی خدمات و حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری ، بانک توسعه صادرات ، صندوق توسعه صادرات و سازمان توسعه تجارت و بررسی مشکلات شرکت های فناور و دانش بنیان استان در حوزه صادرات محصولات فناورانه برنامه ریزی و اجرا شد.  
    مهندس قلعه نویی در این نشست ساختار حمایتی معاونت علمی ریاست جمهوری  در زمینه صادرات محصولات شرکت های فناور و دانش بنیان را تشریح نمود. این ساختار شامل مرکز تعاملات بین الملل، دفتر توسعه کسب و کار بین الملل، صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری و کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری میشود. قلعه نویی افزود به منظور توسعه خدمات و تسهیلات قابل ارائه به شرکت های فناور و دانش بنیان کارگزاران و پایگاه های صادراتی در خارج از کشور تاسیس نموده ایم.
    روح الله استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل در این نشست شرایط و ضوابط ارائه خدمات و حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری در زمینه های،  ارزیابی آمادگی صادرات (ERA)،مشاوره صادرات، آموزش بازرگانی و صادرات، تهیه ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی، اخذ گواهینامه ها و مجوزها، تحقیقات بازار و طرح کسب و کار صادراتی، ثبت محصولات، داروها و علائم تجاری، اعزام و پذیرش هیات تجاری، حضور در نمایشگاههای  بین‌المللی، یارانه سود تسهیلات، شرکت در مناقصات بین‌المللی و واسطه های صادراتی تشریح نمود . 
    کوچکیان، از بانک توسعه صادرات ایران، مهرداد امانی مدیر عامل صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری و علی حسینی معاون توسعه منابع انسانی معاونت علمی دیگر سخنرانان این نشست بودند و تسهیلات و خدمات قابل ارائه به شرکت های فناور و دانش بنیان را تشریح نمودند . در انتهای نشست مسائل و مشکلات شرکت های فناور و دانش بنیان استان توسط نمایندگان شرکت ها مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.