ایده شو
ایدهشو یک رویداد کارآفرینی است. در این رویداد به افراد این امکان داده میشود تا در محیطی دوستانه به بیان ایدههای نوآورانه بپردازند و ضمن تقویت مهارتهای ایدهپردازی و بیان ایده، ایدههای خود را اصلاح کرده و پرورش دهند. شرکت کنندگان باید پس از ثبت نام اولیه در این بخش از مسابقات، ایده خود را که با تاکید بر ارائه راه حل کاربردی برای حل یک مشکل، مسئله یا نیاز مطرح شده است، پرورش دهند. داوران بخش ایدهشو پس از بررسی ایدههای ارسال شده، ایدههای برتر را انتخاب میکنند. صاحبان این ایدهها، باید ایده خود را در مدت زمان سه دقیقه در روز مسابقات در مقابل جمعیت بیان کنند. در پایان، ایدههای برتر توسط داوران شناسایی شده و ضمن اهدای جوایز به صاحبان ایده تلاش میشود این ایدهها به سمت کسب و کار هدایت شوند.
آنچه شرکت کنندگان باید بدانند
شرکت کنندگان باید ایده خود را هنگام ثبت نام برای تیم برگزار کننده ارسال نمایند . شما فرصت دارید تنها سه دقیقه در مورد موضوعتان در مقابل جمعیت صحبت کنید. به محض اتمام زمان مذکور به هیچ وجه امکان ادامه بحث وجود ندارد . حتما و حتما نیاز دارید قبل از رویداد بارها تمرین کنید و بدانید که انتقال سریع یک ایده شدیدا نیازمند تمرین است . قرار نیست موضوع مورد بحثتان را به طور کامل و با جزئیات به شنوندگان آموزش دهید، بلکه باید بتوانید به درستی جرقه اولیه شور و علاقه دیگران به آن موضوع را روشن کرده و نیروی محرکه اولیه را برای ادامه مسیر مهیا کنید . توجه کنید که رعایت اصول اولیه سخنرانی از ضروریات یک ارائه خوب است.
آنچه یک ایده خوب دارد
یک ایده خوب باید:
• نوآور، شفاف، دارای توجیه اقتصادی، امکانپذیری و بازار پسند باشد.
• برای طیف گستردهای از مخاطبین قابل فهم باشد.
• موضوعاتی که حاصل تجربه، دانش، هنر و حرفه سخنران بوده و یا ارتباط عمیقی با تجربیات حرفهای یا شخصی او داشته باشد.
• موضوع حاوی یک نوآوری، تجربه بدیع، روشی منحصربه فرد بوده و امکان یادگیری و بکارگیری آن برای بقیه میسر باشد .
• ایدهها باید از تنوع موضوعی بالایی برخوردار باشند. ممکن است درخواست چندین ایده خوب برای یک موضوع وجود داشته باشد ولی برخی از آنها برای حفظ تنوع موضوعات حذف شوند.
نکات مهم:
• درخواستهایی که موضوع آنها دارای بیشترین نوآوری، جذابیت، هیجان انگیز بودن و کارپذیری بوده و محصول تجربه، دانش، تلاش و حرفه خود صاحب ایده باشند در اولویت قرار میگیرند.
• موضوعاتی که قبلا ارائه شدهاند، اولویت کمتری برای تایید نهایی دارند مگر آنکه وجه تمایز قابل توجهی با ایده مشابه داشته باشند.
نحوه ثبت نام
پس از ثبت نام ایدهها در سامانه مربوطه، ایدههای ویرایش شده توسط دبیرخانه بعد از اتمام مهلت ثبت نام، برای هیئت داوران ارسال و از بین آنها ایدههای برتر انتخاب شده و به صاحبان آنها اطلاع داده میشود. ایدههای نهایی در روز رویداد توسط صاحب ایده و در مدت 3 دقیقه ارائه شده و توسط تیم متخصص حاضر در جلسه داوری شده و نتایج اعلام خواهد شد.
نحوه داوری
به هر ایده طبق شاخصهای تعریف شده در جدول زیر امتیاز داده میشود.
فرم ارزشیابی بخش ایدهشو
عنوان معیار |
سقف امتیاز |
امتیاز کسب شده |
نحوه بیان مشکل ومیزان اهمیت آن در جامعه |
4 |
|
میزان نوآوری راه حل پیشنهادی |
6 |
|
امکان پذیری علمی و فنی |
4 |
|
میزان شناسایی مشتریان و امکان پذیری تبدیل ایده به یک بنگاه اقتصادی |
6 |
|
نام وامضای داور پیشنهاد ویژه داور: |
مجموع امتیاز |
هزینه ثبت نام | ظرفیت مانده | تعیین تعداد | عملیات خرید |
---|---|---|---|
رایگان | 35 نفر |