جدیدترین تصاویر

افتتاح بزرگترین خط تولید بردهای الکترونیکی لوازم خانگي کشور درتبریز
تاریخ ایجاد خبر : 1400/2/16
ساعت ایجاد خبر : 15:14
شماره خبر : 2039
بزرگترین خط تولید بردهای الکترونیکی لوازم خانگي کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور در تبریز افتتاح شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی دقایقی پیش در مراسم افتتاح این واحد گفت: این شرکت دانش بنیان با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار عدد انواع برد الکترونیکی 70 درصد نیاز کشور را به بردهای لوازم خانگی تامین می کند.
واعظی افزود: در این واحد همچنین 10 هزار دستگاه تلویزیون LED تولید می شود که این تعداد تا پایان سال به 50 هزار دستگاه خواهد رسید.
وی اضافه کرد: این شرکت با سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی بخش خصوصی راه اندازی شده که بخشی از آن از محل تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده است.
شرکت دانش بنیان صبح پارلار آسیا در زمینی به مساحت 5 هکتار با زیربنای 15 هزار مترمربع راه اندازی شده و امکان اشتغال 580 نفر را فراهم کرده است.

واعظی همچنین گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هم اینک با داشتن 12مرکز رشد و نوآوری، گسترده ترین شبکه مراکز رشد و نوآوری را در بین استان های کشور دارد و میزبان 325 شرکت فناور و دانش بنیان است.

وی افزود: در حال حاضر 110شرکت فناور و دانش بنیان استان بعد از طی مراحل رشد و تجاری سازی به مرحله تولید انبوه
محصولاتشان رسیده اند که متاثر از فضای صنعتی استان عمدتاً در زمینه های مکانیک، الکترونیک و ساخت و تولید فعالیت می کنند.

بهره‌برداری از ۱۸۸ طرح عمرانی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و رفاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۲۸۸ فضای آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور، امروز با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد که ٩ طرح از این تعداد در حوزه فناوری بود.