اخبار مرتبط

    هوشمند سازی شهر تبریز با بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان
    تاریخ ایجاد خبر : 1400/5/19
    ساعت ایجاد خبر : 14:35
    شماره خبر : 2067
    با گسترش همکاری‌های فی‌مابین شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان آذربایجان شرقی و مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز، مدیریت شهری شهر تبریز هوشمند و هایتک خواهد شد.

    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین شتاب‌دهنده تحلیلگران مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در توسعه پایدار شهر گفت: مدیریت کلان‌شهر تبریز با بهره‌گیری از فناوری‌های بروز می‌توانند همچون شهرهای پیشرفته جهان به مردم شهر خدمات‌دهی انجام دهند.
    عبدالرضا واعظی افزود: طرح‌ها و ایده‌های شرکت‌های مستقر در پارک علم فناوری آذربایجان شرقی آماده اجراشدن هستند و شكست احتمالي طرحهاي پژوهشي در این طرح‌ها وجود ندارد چراکه فناوران مستقر در پارک علم و فناوری در مرحله تولید و اجرا در سطح جامعه قرار دارند.
    وی با اشاره به تعامل و ارتباط با تمامی سازمان‌ها و صنایع برای پیشبرد و پیاده‌سازی فناوری در جامعه گفت: با گسترش همکاری‌های چندجانبه با اعضای جدید شورای اسلامی شهر تبریز به دنبال استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای توسعه پایدار شهر تبریز مبتنی بر فناوری های  نوین هستیم.
    رئیس مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر تبریز نیز بر لزوم گسترش همکاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شورای اسلامی شهر تبریز تأکید کرد و گفت: به دنبال به‌کارگیری دانش فنی و فناوری روز برای اجرای طرح‌های فناورانه، مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی و مشاوره‌ای در موضوع‌های مرتبط با شورای اسلامی و شهرداری تبریز هستیم.
    حسین اصغرپور افزود: می‌توان چالش‌ها و مشکلات کنونی شهر تبریز پس از شناسایی با کمک شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان قالب طرحی به شورای اسلامی شهر تبریز ارائه و مشکلات را مرتفع کرد.
    حمایت و بهره‌گیری از دانش فناوری اطلاعات در ارزیابی و نظارت بر طرح‌های خدمات شهری و مدیریت پسماند ازجمله مدیریت حفظ توسعه خدمات شهری، شهرسازی، حفظ و نگهداری فضاهای شهری و فضای سبز، طرح‌های شهر هوشمند، شهرداری هوشمند و شهروند الکترونیک و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و تقویت مشارکت و حمایت از مبتکران و طرح‌های مبتنی بر دانش و فناوری از اصلی‌ترین اهداف پیش‌بینی‌شده در این تفاهم‌نامه همکاری است.