اخبار مرتبط

    رونمایی از سامانه جامع کتابخانه دیجیتال مدیریت شهری
    تاریخ ایجاد خبر : 1400/5/9
    ساعت ایجاد خبر : 15:5
    شماره خبر : 2065
    سامانه جامع کتابخانه دیجیتال محصول شرکت دانش بنیان تحلیلگران مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و جمعی از مدیران شهرداری و دستگاه های اجرایی استان رونمایی شد

    این سامانه که به همت مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر تبریز و شرکت مهندسی شبکه و فناوری تحلیلگران، طراحی و راه اندازی شده است، صبح روز شنبه نهم مرداد ماه 1400 با حضور اعضای شورای شهر تبریز، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز، مدیر عامل منطقه ویژه ربع رشیدی و جمعی از مدیران شهرداری تبریز طی مراسمی رونمایی و آغاز به کار کرد.
    دکتر اصغر پور رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به ضرورت راه اندازی این سامانه، به تاریخچه ای از فرایند تاسیس مرکز پژوهش های شورای شهر اشاره نمود  و گزارشی از عملکرد و فعالیت های انجام یافته در این مجموعه ارائه کرد. دکتر اصغر پور، تامین کتاب های الکترونیکی و منابع علمی مورد نیاز مجموعه شهرداری و شهروندان با محوریت مدیریت شهری، جمع آوری بانک اطلاعاتی پایان نامه ها و تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت شهری و همچنین ایجاد پل ارتباطی مابین مدیران شهری و محققین را از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه عنوان کرد.  
    دکتر واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هم در این برنامه از لزوم توسعه بر مبنای نوآوری و فناوری سخن گفت و عنوان کرد: توسعه در گام نخست باید در اذهان مدیران یک شهر شکل بگیرد . رونمایی از این سامانه نشان دهنده این است که مدیران این ضرورت را درک کرده اند و راه اندازی این سامانه را در راستای فرایند تجمیع دانش دانست.   دکتر واعظی در ادامه بر لزوم ایجاد تحول بر مبنای فناوری در طرح ها و پروژه های شهر تبریز اشاره نمود و افزود، متاسفانه اکثر پروژه های انجام شده در شهر تبریز به یک شکل و به ساده ترین شکل ممکن طراحی و اجرا شده اند و خلاقیت، زیبایی شناسی و فناوری در طراحی و اجرا مشاهده نمی شود. دکتر واعظی به تلاش پارک علم و فناوری برای ایجاد ارتباط با شورای شهر و شهرداری اشاره کرد و از گارد بسته این مجموعه ها در زمینه استفاده از فناوری در مدیریت شهری سخن گفت. رئیس پارک علم و فناوری افزود، این طرز فکر باید عوض شود و ضروریست طرح هایی را در سطح شهر اجرا کنیم که در آنها فناوری حرف اول را بزند. دکتر واعظی در ادامه به راه اندازی مراکز رشد و نوآوری مشترک در زمینه های تخصصی توسط پارک علم و فناوری با همکاری دستگاه های اجرایی استان سخن گفت و افزود، در این راستا راه اندازی مرکز رشد فناوری های فرهنگی با مشارکت شهرداری تبریز را در دستور کار پارک قرار دادیم و علی رغم پیگیری های انجام شده هنوز نتوانستیم به صورت عملیاتی این مرکز را راه اندازی کنیم. رئیس پارک در ادامه پیشنهاد ایجاد مرکز نوآوری تخصصی با عنوان "مرکز نوآوری مدیریت شهری" با مشارکت شورای شهر و شهرداری تبریز را ارائه کرد.
    در این مراسم مهندس بالازاده کارشناس فنی شرکت تحلیلگران نیز ضمن تشریح ابعاد سامانه جامع کتابخانه دیجیتال، از امکان دسترسی به بیش از پنجاه هزار کتاب که حدود هزار عنوان از آن در حوزه مدیریت شهری هستند خبر داد. 
    دکتر بهشتی عضور شورای اسلامی شهر تبریز و غریب خواجه مدیرعامل منطقه ویژه ربع رشیدی دیگر سخنرانان این مراسم بودند و در انتهای مراسم، برنامه رونمایی از سامانه جامع کتابخانه دیجیتال و امضای پوستر مربوط به این سامانه انجام شد. سامانه جامع کتابخانه دیجیتال مدیریت شهری از طریق آدرس http://tdls.ttbz.ir  در دسترس عموم می باشد.