آغاز فرآيند احداث خط توليد مخازن کرایژونیک در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی
تاریخ ایجاد خبر : 1400/4/29
ساعت ایجاد خبر : 20:4
شماره خبر : 2061
با امضای اولین قرارداد واگذاری زمین از اراضی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، فرایند احداث خط تولید انبوه مخازن کرایژونیک آغاز شد.

مراسم امضای قرارداد واگذاری زمین به شرکت دانش‌بنیان ویدا صنعت سازان آکام، مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای راه‌اندازی خط تولید مخازن حمل گازها و مایعات استراتژیک با حضور هیات رئیسه پارک و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ویدا صنعت سازان آکام برگزار شد.
در این مراسم رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی عنوان کرد: در فاز نخست واگذاری اراضی پارک به شرکت‌های دانش‌بنیان، 9 قطعه زمین واگذار می‌شود و در فاز دوم تا اواخر تابستان سال جاری 7 قطعه زمین دیگر برای تحویل به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان آماده خواهد شد.
 رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اظهار کرد: با افزایش ارتباطات با سازمان‌های مختلف از حداکثر ظرفیت قانونی بهره جستیم تا شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به‌سرعت بتوانند کارگاه‌های تولیدی محصولات نوآور و هایتک را احداث بکنند.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ویدا صنعت سازان آکام نیز گفت: با ساخت این واحد تولیدی برای 50 نفر اشتغال‌زایی خواهد شد و فروش محصولات این شرکت 10 برابر افزایش خواهد یافت.
نقی طبقچی میلانی افزود: واحد تحقیق و توسعه این شرکت هم‌اکنون مخازن حمل CO2 را طراحی و تولید کرده است و با بهره‌برداری از این واحد صنعتی افزون بر مخازن حمل کرایژونیک، مخازن حمل CO2 نیز تولید انبوه خواهد شد.
وی اظهار کرد: در فاز دوم توسعه نیز فلاکس‌های نیتروژن توسط این شرکت تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ویدا صنعت سازان آکام بابیان اینکه مخازن کرایژونیک برای حمل‌ونقل گازهای صنعتی و پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد، گفت: هم‌اکنون از مخازن حمل اکسیژن تولیدی این شرکت برای حمل اکسیژن موردنیاز برای درمان بیماران مبتلابه کووید 19 در سیستان و بلوچستان استفاده می‌شود.
نقی طبقچی میلانی یادآور شد: پیش‌ازاین نمونه خارجی این مخازن استراتژیک به قیمت 70 هزار یورو به کشور وارد می‌شد که هم‌اکنون این شرکت ضمن تأمین نیاز داخل، این مخازن را به قیمت 35 هزار یورو صادر می‌کند.
به گفته وی مخازن ذخیره‌سازی گازهای مایع مانند اکسیژن مایع، نیتروژن مایع، آرگون مایع و گازهای طبیعی با فشار کاری بین 2 تا 37 بار، بدون نیاز به برق و پمپ، متناسب با مکان نصب و بر اساس استاندارهای ADR2013،EN 13520،ASME.EN 13458، SEC VIII DIV1 توسط این شرکت تولید می‌شود.
میلانی عایق‌کاری چندلایه، طراحی ارگونومیک عالی، لوله‌های ضدزنگ، انعطاف‌پذیری تولید در ظرفیت‌های مختلف و انجام آزمایش‌های غیر مخرب رادیوگرافی، آزمایش‌ها ذرات مغناطیسی و ... مطابق با استانداردهای جهانی را ازجمله ویژگی‌های بارز مخازن حمل‌ونقل کرایژونیک تولیدی این شرکت عنوان کرد.