اخبار مرتبط

    معافیت بیمه‌ای برای قراردادهای فروش فناوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی
    تاریخ ایجاد خبر : 1400/4/14
    ساعت ایجاد خبر : 21:6
    شماره خبر : 2056
    مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: برای قراردادهای فروش فناوری که از سوی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی منعقد گردد مفاصا حساب بیمه تأمین اجتماعی بدون دريافت حق بيمه و با اعمال ماده 138 صادر خواهد شد.

    جعفر سمساری در دیدار با رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از تعیین شعبه ویژه برای تسهیل و رسیدگی به امور بیمه تأمین اجتماعی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور خبر داد.
    وی افزود: برای ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از بروکراسی‌های زائد اداری تمامی پرونده‌های کارگاه‌های شرکت‌هاي دانش‌بنیان و شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری در شعبه 4 تبریز تجمیع شده است.
    رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خواستار صدور مفاصا بیمه تأمین اجتماعی، بدون اخذ وجه برای قراردادهای فروش فناوری توسط شرکت‌های مستقر در این پارک علم و فناوری شد.
    دکتر عبدالرضا واعظی افزود: قراردادهای فروش فناوری شرکت‌های مستقر مانند تحقیقات پژوهشی دانشگاه باید از معافیت‌های بیمه‌ای برخوردار شوند.
    وی تسهیل در بازرسی‌های کارگاهی و صدور تسویه‌حساب بیمه‌ای را موجب بالندگي شرکت‌ها و كمك به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست.
    در این دیدار برخی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مشکلات خود درزمینه‌ی بیمه تأمین اجتماعی را مطرح کرده و مدیرکل تأمین اجتماعی استان نیز دستورات مقتضی برای حل این مشکلات را صادر کرد.
    مدیرکل تأمین اجتماعی همچنین با اهدای لوحی از تلاش‌های رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای بسترسازی برای تعاملات فی‌مابین و توسعه و حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تقدیر کرد.