اخبار مرتبط

    پیشنهاد ایجاد مرکز نوآوری موتور خودرو در تبریز
    تاریخ ایجاد خبر : 1400/4/7
    ساعت ایجاد خبر : 19:17
    شماره خبر : 2054
    رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی طرح ایجاد مرکز نوآوری موتور خودرو در تبریز را اقدامی مفید برای توسعه دانش طراحی و ساخت موتورهای سبک و سنگین دانست.

    دکتر عبدالرضا واعظی در ديدار با قائم‌مقام و جمعي از مديران شركت ايدم بابیان اینکه ایجاد مرکز نوآوری موتور موجب حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه در حوزه طراحی و تولید موتور خودروهای سبک و سنگین خواهد شد گفت: قطعه سازان و خودروسازان بسیاری در استان فعالیت می‌کنند که فعالیت مرکز نوآوری پیشنهادی می‌تواند بستر لازم برای پیاده‌سازی ایده‌های نو مبتنی بر دانش، ظهور و حمایت از خلاقیت جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان، پرورش محصولات نوآورانه و هدایت آن‌ها تا مرحله تبدیل‌شدن به محصولات فناورانه قابل‌عرضه به بازار در حوزه خودروهای سبک و سنگین را فراهم کند.
    وی با اشاره به توانمندی‌های علمی مبتکران و فناور استان بر ضرورت به‌روزرسانی فناوری تولید موتورهای جدید و تولید موتورهای هایتک جدید تأکید کرد و افزود: استقرار دفتر تحقیق و توسعه شرکت ایدم در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی می‌تواند به گسترش همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه سرعت بخشد.
    رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزاری رویداد استارت‌آپی در حوزه طراحی و تولید موتور را نیز گامی برای شناسایی استعدادها و ایده‌های نوین و رفع نیازهای فناورانه شرکت ایدم دانست.
    مهندس فرید زاد قائم‌مقام شرکت ایدم نیز با اشاره به‌ضرورت فعالیت واحد تحقیق و توسعه در صنایع، بر گسترش همکاری‌های فناورانه با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تأکید کرد.
    شرکت تولید موتورهای دیزل ایران (ایدم) به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ موتورهای دیزلی در کشور تحت لیسانس دایملر بنز آلمان سالانه بیش از 12 هزار دستگاه موتور دیزلی تولید می‌کند و هرسال بخشی از تولیدات خود را به دیگر کشورها ازجمله آلمان، ترکیه و امارات صادر می‌کند.