اخبار مرتبط

    برگزاری جشنواره ایده در منطقه آزاد ارس
    تاریخ ایجاد خبر : 1400/3/1
    ساعت ایجاد خبر : 9:10
    شماره خبر : 2043
    جشنواره ایده با هدف شناسایی و حمایت ایده های نوآرورانه و فناورانه و کمک به ایجاد کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان در منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد.

    این جشنواره در محورهای جمله  کشاورزی نوین و فناوری های گلخانه ای، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، تجهیزات پزشکی، طراحی و تولید تجهیزات، قطعات و مواد مورد نیاز صنایع، اصلاح فرایند تولید و افزایش بهره وری، دارو و فراورده های پیشرفته حوزه درمان، محصولات پیشرفته مبتنی بر فناوریهای شیمیایی، بازاریابی و خدمات تجاری سازی، انرژی های نو و تجدیدپذیر برگزار می شود.
    ایده های پذیرش شده در جشنواره با استقرار در مرکز رشد واحدهای فناور ارس از مزایای ارائه تسهیلات مالی حمایتی،تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری ارس،تخصیص دفتر کار رایگان،تخفیف در هزینه اجاره سوله های صنعتی و کارگاه های تولیدی و مزایای قانونی فعالیت در مناطق آزاد و خدمات مشاوره و پشتیبانی برخوردار خواهند شد.
    اساتید،پژوهشگران، دانشجویان، صاحبان صنایع، کارآفرینان و صاحبان ایده های نو می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر تا تاریخ 17 خرداد 1400   به آدرس http://eastp.ir/Event مراجعه کنند.
    مدیر مرکز رشد ارس با تاکید بر اینکه ایده های ارائه شده علاوه بر نوآور بودن باید از قابلیت تبدیل به کسب و کار و ارائه محصول به بازار برخوردار باشند افزود:  ایده های ارسالی پس از داوری توسط اساتید دانشگاهی و متخصصان هر حوزه، در صورت دارا بودن ویژگی های لازم مورد پذیرش قرار خواهند گرفت و می توانند با استقرار در مرکز رشد واحدهای فناور ارس از مزایای قانونی در نظر گرفته شده برای این حوزه بهره مند شوند.
     ذکایی ایجاد انگیزه و حمایت از پیدایش و ارائه ایده های خلاق و بالفعل نمودن نتایج حاصل از مطالعات و پژوهش ها به منظور تقویت ارتباط میان دانشگاه ها و صنایع، توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری و آشنایی جامعه با مراکز رشد و خدمات ارائه شده در این مراکز برای نوآوران و کارآفرینان را اصلی ترین اهداف برگزاری جشنواره اید عنوان کرد.
    مرکز رشد واحدهای فناور ارس وابسته به پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال 95 با هدف حمایت از ایده های نو آغاز به کار کرده و هم اکنون 47 شرکت فناور در این مرکز مستقر هست.