اخبار مرتبط

    فرآیند تاسیس مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان سراب کلید خورد
    تاریخ ایجاد خبر : 1400/2/6
    ساعت ایجاد خبر : 13:57
    شماره خبر : 2037
    قرارداد همکاری مشترک فی مابین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب به منظور تاسیس مرکز رشد شهرستان سراب روز دوشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با حضور دکتر نهری اقدم رئیس دانشگاه آزاد واحد سراب امضاء و مبادله شد.

     تاسیس مراکز رشد و نوآوری در شهرستان های استان در راستای سیاست های پارک در تمرکز زدایی از مرکز استان صورت می‌پذیرد. مرکز‌رشد شهرستان سراب دوازدهمین مرکز رشد وابسته به پارک در شهرستان های استان می باشد که با همکاری دانشگاه ها و سازمان های شهرستانی تاسیس می‌شود.
     رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در مراسم امضای قرارداد تاسیس این مرکز رشد گفت حمایت از فناوران و جوانان  خلاق در تمام استان اولویت اصلی پارک می‌باشد و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در زمینه توسعه مراکز رشد شهرستان ها با بیشترین  تعداد مراکز رشد فعال در شهرستانها مقام اول کشور را در بین پارکهای علم و فناوری دارد.
     دکتر واعظی افزود تاسیس مرکز رشد در سراب با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی به معنی اختصاص این مرکز به دانشجویان دانشگاه آزاد نیست و کلیه فن آوران اساتید، دانشجویان و مبتکران شهرستان سراب می توانند از خدمات این مرکز رشد بهره مند شود
     دکتر واعظی در این مراسم خواستار حمایت همه جانبه کلیه دستگاه‌های اجرایی و صنایع شهرستان سراب از مرکز رشد شد و ابراز امیدواری کرد با شروع به کار این مرکز شاهد توسعه سطح فناوری و اشتغال جوانان در شهرستان سراب باشیم
     دکتر نهری اقدم رئیس دانشگاه آزاد واحد سراب در این مراسم عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب در حوزه فناوری‌های نوین را تشریح نمود و از شرکت های فناور مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بازدید کردند.
    مرکز رشد شهرستان سراب در محل ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی  به مساحت 3۲۰۰ متر مربع و در چهار طبقه با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری تاسیس می شود و پیش بینی می گردد در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.