لزوم توسعه فناوری در حوزه منابع طبیعی
تاریخ ایجاد خبر : 1399/12/23
ساعت ایجاد خبر : 20:34
شماره خبر : 2029
رئیس  پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بر ضرورت توسعه فناوری در حوزه منابع طبیعی تاکید کرد.

دکتر عبدالرضا واعظی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و آیین کاشت نهال در محوطه مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: حفاظت از منابع طبیعی موضوعی حیاتی و مطالبه ملی برای کشور است.
وی با ابراز تاسف از کم کاری در امر فرهنگ سازی در حوزه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی افزود: توسعه فناوری در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری می تواند کمک شایانی به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی بکند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه به دلیل صنعتی بودن استان آذربایجان شرقی، توسعه شرکت های دانش بنیان استان بیشتر در زمینه های صنعتی بوده،  تاکید کرد:  با شناسایی نیازهای فناورانه در حوزه منابع طبیعی،  شرکت های دانش بنیان می توانند در حل مشکلات و توسعه فناوری در زمینه منابع طبیعی نقش بسزایی داشته باشند.
دکتر واعظی اظهار کرد: پس از احصا نیازهای فناورانه منابع طبیعی با برگزاری رویداد هایی با محوریت منابع طبیعی و تبدیل آن ایده ها به مجصول می توان نیازهای منابع طبیعی را مرتفع کرد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی نیز در این برنامه عنوان کرد: حذف برخی شغل ها در حوزه های مختلف با ورود فناوری،  یکی از مهمترین عوامل مقابله با توسعه فناوری در دستگاه های مختلف است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی گفت: تا زمانی که به زمین ها به دیدگاه اقتصادی نگاه بشود موضوع حفاظت از منابع طبیعی و استفاده از فناوری جایگاهی نخواهد داشت.
دکتر رحیم مهردادی  ابراز امیدواری کرد  با مبادله این تفاهم نامه با پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برنامه ریزی های آتی در این سازمان با رویکرود فناورانه صورت پذیرد.
همکاری در راستای استفاده از پتانسیل های بالقوه طرفین در حفاظت و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی، تقویت مدیریت پایدار فنی و اجتماعی با بهره گیری از آخرین توصیه های فنی و کاربردی در عرصه های منابع طبیعی، ارتقاء مهارتهای فنی و مدیریتی بهره برداران عرصه های منابع طبیعی، حمایت از بهره برداران در استفاده کارآمد از فناوری های توصیه شده،  برگزاری رویداد های استارت آپی به منظور شناسایی طرح ها و ایده های فناورانه حوزه منابع طبیعی،  اهم موضوعات مطروحه در این تفاهم نامه می باشد.