توسعه همکاری های فناورانه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با مجتمع مس آذربایجان
تاریخ ایجاد خبر : 1399/7/22
ساعت ایجاد خبر : 21:53
شماره خبر : 1976
در دیدار رئیس پارک و مدیر عامل مجتمع مس آذربایجان برنامه ریزی شد

رئیس و معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، روز سه شنبه 22 مهر ماه 1399 با مدیر عامل و مدیران مجتمع  مس آذربایجان دیدار و گفتگو کردند. این برنامه در راستای توسعه همکاری های فیمابین در زمینه مبادله فناوری و تامین نیاز های مجموعه مس آذربایجان از طریق محصولات و خدمات شرکت های فناور مستقر در پارک صورت پذیرفت.
دکتر واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن تشریح فرایند حمایت های پارک از فناوران منطقه، به نتایج همکاری های دو ساله پارک و شرکت های فناور با مجموعه صنایع استان، خصوصا مجتمع مس آذربایجان اشاره کرد. دکتر واعظی افزود: در فاز اول همکاری های فیمابین با استقرار دفتر هماهنگی پروژه های مس آذربایجان در پارک ، توانستیم به واسطه شبکه گسترده فناوران مستقر در پارک ها و دانشگاه های کل کشور، بخشی از  نیاز ها، چالش ها و قطعات مورد نیاز مجموعه مس آذربایجان را در قالب  عقد قرارداد های انتقال تکنولوژی تامین نماییم و  نتایج موفق همکاری های فیمابین دو مجموعه، تجربه و الگوی موفقی در زمینه توسعه روابط با صنایع استان را رقم زد . در ادامه، رئیس پارک ضمن قدردانی از همکاری مجموعه مس آذربایجان با پارک خواستار توسعه هر چه بیشتر همکاری های فیمابین دو مجموعه شد. 
مهندس علی بیات مدیر عامل مجتمع مس آذربایجان در این دیدار ضمن اشاره به توسعه اکتشافات صورت پذیرفته در منطقه شمال غرب کشور در زمینه منابع مس، عنوان کرد: بر اساس مطالعات و اکتشافات انجام شده، منطقه آذربایجان در زمینه منابع مس پتانسیل بسیار بالایی دارد و  در آینده نه چندان دور آذربایجان به قطب مس ایران تبدیل خواهد شد. مهندس بیات افزود:  با توجه به افزایش تقاضا و همچنین افزایش قیمت مس و ذخایر عظیم منطقه،  لازم است به سرعت  زیرساخت و بستر مناسب برای استخراج و بهره برداری را آماده کنیم و در این راستا استفاده از دانش و توان فناوران و محققین مستقر در پارک های علم و فناوری و دانشگاه های منطقه ضروری است و آماده توسعه همکاری ها و هر گونه حمایت از محققین و فناوران پارک و دانشگاه های منطقه می باشیم.